Moderator: Redaktörer
Koffe skrev:Är inte ACC ett proprietärt Apple format? Då skulle jag inte rekomendera det till min värsta ovänDet samma gäller för MS egna format.
Jag rekomenderar att du kör ett öppet format om det går i din spelare. Flac verkar vara det för är bäst och ha bäst överlevnadschans. Om inte det går så kör MP3 med Lame som encoder.
De rekomenderade Lame inställningarna: http://www.hydrogenaudio.org/forums/ind ... 16&t=32288
Mer om både mp3 och ACC här: http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?act=idx
Koffe skrev:Är inte ACC ett proprietärt Apple format? Då skulle jag inte rekomendera det till min värsta ovänDet samma gäller för MS egna format.
Strauss skrev:Håller med Koffe till 100%
Håll dig borta från Apples och Microsofts egna format. Satsa på någon öppen standard.
popedh skrev:ett test från 02 är ju alldeles för gammalt... kodarna var rysardåliga då.
Koffe skrev:popedh skrev:ett test från 02 är ju alldeles för gammalt... kodarna var rysardåliga då.
Jepp!
Har du bättre läser jag dem gärna! Hittade inget när jag Googlade vill minnas att min bror har mailat med ett annat stort tyskt testresultat. Sen vore det roligt att göra ett på det här forumet. Jag funderar på om jag inte skulle kunna ordna det under semerstern.
Vad säger ni?
ABA- test gånger 6 musiksnuttar om vardera 1 min.
(Från wav -> encoding -> decoding -> wav)*fyra olika encoders, klippa ihop det till en lång fil och skicka ut.
Skulle det funka som testmetod?
Koffe skrev:Varför inte hålla orginalet hemligt?popedh skrev:absolut... det viktiga är att ingen vet vilka format som är vilka.. förens efteråt. däremot måsta alla veta vilken som är originalet.
popedh skrev:Det kan man ju oxå göra... men det blir orättvist för dom som inte vet hur man tar reda på vilken det är. man kan ju kolla upp det på en sekund om man vet hur;) därför är det bättre att alla får veta det.
Koffe skrev:popedh skrev:Det kan man ju oxå göra... men det blir orättvist för dom som inte vet hur man tar reda på vilken det är. man kan ju kolla upp det på en sekund om man vet hur;) därför är det bättre att alla får veta det.
Hur kollar man det om det är distiuberat som wav?
Svante skrev:Viktigt vid bitreduktion är att man inte frestas att komprimera för hårt, har man väl börjat höra felen, vilket kan ta ett tag, så går det inte att låta bli att höra dem. Det kan vara mycket irriterande.
Användare som besöker denna kategori: VSWR och 36 gäster