Kul att läsa angående mixning/mastering. Av det som sägs så inser jag att enda chansen till att det ska bli någon bättring på detta problemet är att nya regler för radion införs.
Kolla gärna runt lite på studioforumet och pejla av läget av hur de som produceras ser på återgivning.
Mvh, Lars
"So many songs we forgot to play....."
Det vi inte kan föreställa i vårt inre, kommer med största sannolikhet aldrig att bli verklighet utanför vårt huvudet heller.
Jo, intressant läsning. Kul att det mest var Amy Diamond som diskuterades, jag menar vem orkar bry sig? Men det är klart, dålig musik blir inte bättre för att det är dåligt ljud åxå
Klaga inte för mycket på Amy, jag menar bara, vilken annan av dagens popartister skulle våga ta en vers på sin senaste hit, á capella, i ett cafeprogram eller lilla sportspegeln?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005 Numera pensionär. Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005 Numera pensionär. Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.