Moderator: Redaktörer
Zalve skrev:..Att inte folk kan få köpa vad de vill för sina pengar,,,
Jag blir bara irriterad när jag får höra en massa trams om jag vill köpa HiFi-utrustning, det är inte nödvändigtvis så att säljaren ljuger medvetet, men jag vill ju få vettig information så att jag kan ta rätt beslut om vad jag skall köpa.
Om du är inne och ska köpa en ny stereo så ser jag det som en självklarhet att säljaren naturligtvis ger råd om vilken kabelnivå man ska lägga sig på [...] Detta är ju saker som förhoppningsvis den berörda säljaren har lyssnat fram med matchning etc.
Då är det ju bara fråga om vad säljaren tycker och det kan ju vara precis vad som helst.
Sanoj skrev:Då är det ju bara fråga om vad säljaren tycker och det kan ju vara precis vad som helst.
Jag antar att du inte läste meningen där jag skrev:
Citat " Det är ju ingen som tvingar dig att köpa hans förslag rakt av, utan kan ju vara en hint om vad du själv kan jobba vidare med. "
// Jonas
.
Faktum kvarstår dock: "hinten" blir rätt meningslös eftersom det bara handlar om något säljaren tycker. Vad säger att jag tycker likadant?
Sanoj skrev:man hinner knappt titta på en pryl förrän man får rådet att häkta på kablar för flera tusen...
Om säljaren anser att det låter bättre då
Det som irriterar mig med den s k kabeldebatten är att kablar är fullständigt verkningslösa för att skapa en bättre lyssningsupplevelse men ändå debatteras de, tar plats, kostar pengar etc.
Zalve skrev:..Att inte folk kan få köpa vad de vill för sina pengar,,,
Sanoj skrev:Vad har hänt med egen lyssning innan köpÄr det omodernt nu för tiden
![]()
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Chris71 och 33 gäster