Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:Pratar vissa verkligen som dom skriver? Eller är ni trevligare då ni träffas?
Jag tycker man kan vara lite mer laidback och helt enkelt försöka sätta sig in i vad den andra menar.
IngOehman skrev:Jag tycker nog ungefär precis tvärtom!
Faktiskt är det enda stället där de som framför sanningar inte blir trakasserade (annat av en liten minoritet som inte tycker att det skall vara tillåtet att analysera saker) och utslängda.
Vh, iö
Haakan_W skrev:ja fast det är ju så också ingvar att alla uppskattar inte detta tekniska mumbojumbo som alltid försigår på detta forum (jag är inte en av dom förstås) men kan ändå sätta mig in i mayros sits även om jag inte riktigt håller med honom....
Harryup skrev:IngOehman skrev:Jag tycker nog ungefär precis tvärtom!
Faktiskt är det enda stället där de som framför sanningar inte blir trakasserade (annat av en liten minoritet som inte tycker att det skall vara tillåtet att analysera saker) och utslängda.
Vh, iö
Problemet är att vems sanning får man framföra?
Många upplevelser sablas ner ganska snabbt av rätt många i klunga, fast upplevelsen kanske inte var fel men väl förklaringen av den eller möjligen var den bara ett hjärnspöke. Och jag skulle vilja säga att många gånger så är "nyomvändna" dom mest hätska.
Jag har inga problem med sanningar alls om dom framförs som Svante alltid gör det eller som du Ingvar nästan alltid framför dom.
Och detta eviga "avslöja alla" korkade handlare, fabrikanter och distributörer som profiterar på folk. Är det inte enklare att bara släppa detta sätt och känner man sig djupt enggagerad och kunnig kan man väl gå till sin lokala handlare och erbjuda dom lite hjälp?
Är inte övertygad om att alla uppskattar det men har bara en handlare "omvänts" så har någon gjort något konstrutivt.
Jag klandrar inte den som faller för turbonatorn, inte heller den som faller för dyra kablar. Däremot tycker jag att det skall vara fritt fram för kritik av dylika produkter, utan att den som framför kritiken behöver möta invändningar av annan art än sådant som berör sakfrågan.
Svante skrev:Jag såg ett program på sexan tidigare ikväll, jag vet inte varför jag kom att tänka på det nu, men det handlade om vatten som säljs på flaska (i USA förstås) Det visade sig att det var mycket mindre myndighetskontroll på det vattnet och att det inte tekniskt var "bättre" eler säkrare.
Så frågade de folk på gatan varför de köpte vatten i stället för att dricka kranvatten och då sa de att det var hälsosammare och att det smakade godare. Godare är ju subjektivt och då gjorde de blindtester, dels fick folk på gatan smaka på två olika flaskor varav den ena var kranvatten. Den fick högst betyg (!).
Sen gjorde de en rolig sak de fyllde flera olika flaskor med kranvatten från trädgårdsslangen och sålde det via en "vattenkypare" (på en restaurang) för kanske $6 per flaska. Likt vinkännare smakade besökarna av vattnet som "kom från amazonas" och allt vad kyparen nu sa. Och visst beskrev besökarna stora skillnader i smak och friskhet, med stor övertygelse. Suggestionens makt är stor. De fick sig ett gott skratt på slutet när han avslöjade att vattnet kom från trädgårdsslangen.
Det visade sig också att de flesta vattenbuteljerare faktiskt buteljerar vanligt kranvatten.
... ja, åter till ämnet, jag vet inte varför jag kom att tänka på det här, nu...
Morello skrev:Vilken effekt uppnås genom att kombinera:
1. Turbonator i insuget.
2: Tändkablar från Transparent
3. Bybees i förgasaren
4. Hallograph i passagerarstolen.
5. 2% Nordost Eco3 i bensinen
Bränsleförbrukningen torde minska med bortåt 90% och effekten öka med minst en á två tiopotenser.
Harryup skrev:Finns det inget nytt? När berättade någon om en ny apparat och andra blev nyfikna senast?
Jax skrev:Morello skrev:Vilken effekt uppnås genom att kombinera:
1. Turbonator i insuget.
2: Tändkablar från Transparent
3. Bybees i förgasaren
4. Hallograph i passagerarstolen.
5. 2% Nordost Eco3 i bensinen
Bränsleförbrukningen torde minska med bortåt 90% och effekten öka med minst en á två tiopotenser.
Du glömde det viktigaste.
http://www.shakti-innovations.com/automotive.htm
Jag tycker att vissa drev går i olika riktningar här rätt ofta som efter ganska få inlägg får en rätt otrevlig dryg ton.
Pratar vissa verkligen som dom skriver? Eller är ni trevligare då ni träffas?
Jag tycker man kan vara lite mer laidback och helt enkelt försöka sätta sig in i vad den andra menar. Kanske skrevs det en aning oförsiktigt eller kanske ett upplevt fenomen förklaras felaktigt, men försök då förstå vad som menas och njut inte av att visa att ni minns har bättre kunskaper än den idiot som bara ville berätta om något han upplevt.
För mig framstår Svante som exemplarisk, han har aldrig visat sig dryg eller "von oben" om andra har berättat något som han vet är fel.
Att alla leverantörer, tidningar och handlare "hela tiden" skall avslöjas som skojare har jag läst här nu i flera år. Hur många av dom är sugna på att debattera något här?
Finns det inget nytt? När berättade någon om en ny apparat och andra blev nyfikna senast?
Någon ny klassiker efter 668 och allt vad alla apparater heter som lurendrejarna har tagit ur produktion bara för att jävlas med mänskligheten
Martyr-Mayro har talat...
FBK skrev:
Finns det inget nytt? När berättade någon om en ny apparat och andra blev nyfikna senast?
Någon ny klassiker efter 668 och allt vad alla apparater heter som lurendrejarna har tagit ur produktion bara för att jävlas med mänsklighetenMartyr-Mayro har talat...
Det tragiska är att han har rätt i mycket
Användare som besöker denna kategori: MrLeng och 51 gäster