Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Rickard skrev:Jag saknar nyproduktion av NAD 208. Det vore skönt med fler alternativ till Rotels 1080/1090.[/quote
Men hallå!!
Det finns faktiskt många många fler förstärkarmärken av mycket hög klass förutom dessa märken!!![]()
Snacka om enkelspårigt tyckande!
Rickard skrev:Jag har inte möjlighet att F/E-lyssna förstärkare på egen hand. Vill jag ha förstärkare som passerar en F/E-lyssning galant måste jag alltså vänta tills någon (läs LTS) har gjort detta. Detta snävar av marknaden betydligt.
Koffe skrev:Rickard skrev:Jag har inte möjlighet att F/E-lyssna förstärkare på egen hand. Vill jag ha förstärkare som passerar en F/E-lyssning galant måste jag alltså vänta tills någon (läs LTS) har gjort detta. Detta snävar av marknaden betydligt.
Du skojar?
Koffe skrev:Rickard skrev:Jag har inte möjlighet att F/E-lyssna förstärkare på egen hand. Vill jag ha förstärkare som passerar en F/E-lyssning galant måste jag alltså vänta tills någon (läs LTS) har gjort detta. Detta snävar av marknaden betydligt.
Du skojar?
niklasz skrev:Det är väl en egen åsikt att kräva att en förstärkare skall passera F/E-lyssning utan att ha kunnat beslås med hörbar färgning. Likaså är det väl ett uttryck för egen vilja att enbart köpa dylika produkter.
Rickard skrev:Jag saknar nyproduktion av NAD 208. Det vore skönt med fler alternativ till Rotels 1080/1090.
Haakan_W skrev:Rickard skrev:Jag saknar nyproduktion av NAD 208. Det vore skönt med fler alternativ till Rotels 1080/1090.
det tycker jag också....skillnaden är att jag skiter i f/e lyssningen...det finns helt enkelt inte nog effektstarka steg till rimligt pris förutom rotel
Rickard skrev:Jag har inte möjlighet att F/E-lyssna förstärkare på egen hand. Vill jag ha förstärkare som passerar en F/E-lyssning galant måste jag alltså vänta tills någon (läs LTS) har gjort detta. Detta snävar av marknaden betydligt.
Slartibartfast skrev:Haakan_W skrev:Rickard skrev:Jag saknar nyproduktion av NAD 208. Det vore skönt med fler alternativ till Rotels 1080/1090.
det tycker jag också....skillnaden är att jag skiter i f/e lyssningen...det finns helt enkelt inte nog effektstarka steg till rimligt pris förutom rotel
Du kan ju med lätthet hitta andra effektsteg från samma tillverkare som är aningen äldre och levererar enorma krafter till ett lägre pris. Exempelvis NAD 2200 som man kan hitta för någon tusenlapp, levererar 2*400W dynamiskt.
/J
Koffe skrev:niklasz skrev:Finns det inga andra metoder som klarar det spelar det knappast någon roll om F/E-lyssningen är heltäckande eller inte.
Känsla! Ungefär som när man lyssnar på musik eller tittar på konst! Funkar utmärkt.
niklasz skrev:Bill50x, hur vet du att han tror att den är heltäckande? Det som betyder något är väl om andra metoder har något att tillföra om man strävar efter att skaffa en förstärkare som släpper igenom musiksignalen så oförvanskad som möjligt. Finns det inga andra metoder som klarar det spelar det knappast någon roll om F/E-lyssningen är heltäckande eller inte.
Harryup skrev:Vad jag irriteras över är att det finns en tro på att det kanske bara existerar en sanning. Mångfald gynnar utveckling i regel och om man kan missa mycket om man inte är nyfiken själv. Har inget emot LTS synsätt utan mer att bara tro blint på en källa och att alla andra har fel.
... vad jag finner irriterande är när någon tar en testmetod, en åsikt eller ett synsätt som den slutliga sanningen och utifrån denna väljer sin utrustning.
Du skojar?
Inga egna åsikter? Ingen egen vilja?
FBK skrev:Inga egna åsikter? Ingen egen vilja?
Detta har jag funderat lite på, och det verkar som hemst många inte vågar lyssna själva och då kanske köpa något annat än Nad 208 och Rotels slutsteg, för det finns ju faktiskt en hel del annat roligt ute på marknaden som ryst påpekar.
dimitri skrev:Bill50x skrev... vad jag finner irriterande är när någon tar en testmetod, en åsikt eller ett synsätt som den slutliga sanningen och utifrån denna väljer sin utrustning.
Nog är det så, fast jag kan inte komma på en enda som passar på denna beskrivning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 46 gäster