Moderator: Redaktörer
wintersun skrev:Jag menade att karaktären på "s" och andra dynamiska högfrekventa ljud förändras radikalt i takt med volymhöjningen.
Morello skrev:wintersun skrev:Jag menade att karaktären på "s" och andra dynamiska högfrekventa ljud förändras radikalt i takt med volymhöjningen.
Då har du allvarliga problem med din anläggning. S-ljuden skall inte ändra karaktär med ändrad avspelningsnivå.
Saknad skrev:Mina öron är känsliga för sss eller essiga ljud i allmänhet. Så, när det dras på är det det första som börjar irritera, då kan man ju hävda att det ändrar karktär med ljudnivån, även om det nog beror på mina öron. Särskilt höger öra är känsligt. suck.
wintersun skrev:Morello skrev:wintersun skrev:Jag menade att karaktären på "s" och andra dynamiska högfrekventa ljud förändras radikalt i takt med volymhöjningen.
Då har du allvarliga problem med din anläggning. S-ljuden skall inte ändra karaktär med ändrad avspelningsnivå.
Hahah... Jag gillar konkreta och ärliga svar
Har du någon aning om vad det kan vara? Förstärkeriet byts ut snart. Om det inte är mina piP som är fellödda någonstans?
Hetsporren skrev:wintersun skrev:Morello skrev:wintersun skrev:Jag menade att karaktären på "s" och andra dynamiska högfrekventa ljud förändras radikalt i takt med volymhöjningen.
Hahah... Jag gillar konkreta och ärliga svar
Har du någon aning om vad det kan vara? Förstärkeriet byts ut snart. Om det inte är mina piP som är fellödda någonstans?
Om du kör med nån budget-dvd som signalkälla så...
popedh skrev:
popedh skrev:Grismannen skrev:Justering av högtalarnas placering kanske kan hjälpa?
Hurra!!! veckans förslag,)
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 36 gäster