Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Det kom ju från rätt person...
Pekka
PekkaJohansson skrev:Det var länge sedan som det tillverkades hifi-utrustning som duger att titta på. Nästan ingen ljudapparat som producerats under de senaste 40 åren fungerar estetiskt i ett hem. De högar med allt från svarta plåtlådor till science fiction-insprirerat krom med julgransbelysning som folk envisas med att stapla upp, ibland mitt i synfältet, gynnar knappast musikupplevelsen. Det enda raka är att gömma undan apparaterna.
PekkaJohansson skrev:Det var länge sedan som det tillverkades hifi-utrustning som duger att titta på. Nästan ingen ljudapparat som producerats under de senaste 40 åren fungerar estetiskt i ett hem. De högar med allt från svarta plåtlådor till science fiction-insprirerat krom med julgransbelysning som folk envisas med att stapla upp, ibland mitt i synfältet, gynnar knappast musikupplevelsen. Det enda raka är att gömma undan apparaterna.
Jag röstade på alternativ 1.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Nja, jag tycker verkligen att det mesta som produceras idag är hiskeligt fult. Jämför med 30-talets bordsradioapparater i ädelträ eller 50-talets radiogrammofonmöbler i teak som verkligen harmonierade med andra ting i hemmet. Till apparatproducenternas försvar får kanske sägas att det inte är helt lätt att hitta något som fungerar med dagens minimalistiska möbleringsmode. Dessutom har ju kostnaden för att producera de fina träkabinetten blivit relativt sett oerhört mycket högre.
För att vara riktigt ärlig har jag gömt mina slutsteg och kablar, men ännu inte orkat måla och montera de dörrar till det i väggen infällda stereoskåpet som ska göra resten av anläggningen osynlig. En uppgift för semestern, kanske...![]()
Mvh Pekka
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 42 gäster