Fjärrkontroll till Advantage I200

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

emission
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 2006-07-22

Fjärrkontroll till Advantage I200

Inläggav emission » 2006-07-23 01:09

Hej!

Jo...det är så att jag för evigt förlagt fjärrkontrollen till min Advantage I200.

Hur kan man göra det? Jo, det går nog alldeles utmärkt om man den råkar hamna i fel påse, och denna fel påse sedan slängs..... :oops:

Jag har varit i kontakt med HiFi Consult om att köpa en ny, vilket tydligen inte går. Dock skulle Bladelius multifjärr fungera (2000:-), men efter att ha lånat en dylik kan jag konstatera att så inte riktigt var fallet.

Min fjärrkontroll var inte av den flådiga metalltypen, utan en halvtrist plasttyp (dock original), vilken eventuellt har andra kommunikationsegenskaper än den fina fjärren. Detta skulle kunna förklara varför multifjärren inte lyckades. Förstärkaren har serienummer 0059, så det är väl helt enkelt en tidig variant av fjärren.

Det hela är ju extra störande eftersom I200 är fullständigt befriad från knappar och rattar. Tack och lov är den nu inställda volymen rätt hög, så jag kan lyssna och reglera källnivån i stället.

Jag undrar därför om det är någon som...

  • Vill sälja sin fjärr....(varför man nu skulle kunna tänka sig att göra det)
  • Kan låna ut sin fjärr för överföring till en multifjärr med inspelning
  • Kan ta emot en multifjärr för överföring
  • Kan plocka ut IR-koderna från sin fjärr (med IR-mottagare, t.ex. i en HTPC)
  • Känner till en fungerande apparatkod för en multifjärr med förinställda koder (jag har provat in absurdum, men inte hittat rätt)
  • Har någon annan kreativ idé


Tack på förhand!

advantage@nexterday.com

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2006-07-23 02:20

irriterande dålig service skulle jag säga

Hetsporren
Spolar Kröken!
 
Inlägg: 8407
Blev medlem: 2003-11-23

Re: Fjärrkontroll till Advantage I200

Inläggav Hetsporren » 2006-07-23 10:27

emission skrev:Det hela är ju extra störande eftersom I200 är fullständigt befriad från knappar och rattar. Tack och lov är den nu inställda volymen rätt hög, så jag kan lyssna och reglera källnivån i stället.

Först och främst vill jag ärligt beklaga din otur med fjärren :!:
När det nu är gjort så vill jag oxå konstatera att där ser man
varför en apparat som är fjärrberoende bör gå bort, det gäller
alla apparater tycker jag. En CD-spelare bör t ex helst ha en
sökratt eller direktvalsknappar på fronten, en förstärkare ska
NATURLIGTVIS ha en volymratt som funkar utan fjärr, osv. :wink:

Användarvisningsbild
Zalve
 
Inlägg: 532
Blev medlem: 2004-05-26

Inläggav Zalve » 2006-07-23 11:10

Haakan, vad var det som var irriterande dålig service ? Att HifiConsult inte visste var emission hade lagt kontrollen. Håller med!! :wink:

Det gick inte att få ut apparatkoderna via Bladelius Multifjärr?
Jobbar för XTZ.se

emission
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 2006-07-22

Inläggav emission » 2006-07-23 12:36

Nä, någon dålig service tycker jag inte att jag fått. Möjligtvis lite surt att det inte finns någon reservdelsfjärr.

Jag har en lånad Bladelius multifjärr, men tyvärr fungerar det inte med den. Det ryktas dock att just denna fjärr varit nere i Alingsås på service, så det kan finnas andra problem med den.

Användarvisningsbild
Birger
007
 
Inlägg: 2122
Blev medlem: 2003-10-10
Ort: Det mytomspunna södermalm

Inläggav Birger » 2006-07-23 12:49

..och så rykte hificonsultforums riddare ut på sin vita häst för att rädda ansiktet på sin välgörare ännu än gång :evil: !!!

Hetsporren har en klar poäng. Sådana apparater går bort direkt. Själv har jag bara dåliga erfarenhter av Advantage/SAT så jag är inte ett dugg förvånad. När dom fungerar är det inget större fel på ljudet men det verkar som om det ständigt är olika typer av problem med apparaterna.

Självklart skall det finnas fjärrar att tillgå om en går sönder eller försvinner vad är det för svårt med det??

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2006-07-23 12:54

Zalve skrev:Haakan, vad var det som var irriterande dålig service ? Att HifiConsult inte visste var emission hade lagt kontrollen. Håller med!! :wink:

Det gick inte att få ut apparatkoderna via Bladelius Multifjärr?


jag tycker för det första att det är riktigt dåligt att inte ha en "reservdelsfjärr" räcker ju med att tappa den så kan kretskortet pajja...

sen är det nästan ännu sämre att man måste isf köpa en SVINDYR fjärr som dessutom inte fungerar...

zalve du bara måste hålla med mig....

Hetsporren
Spolar Kröken!
 
Inlägg: 8407
Blev medlem: 2003-11-23

Inläggav Hetsporren » 2006-07-23 13:37

Birger skrev:Hetsporren har en klar poäng. Sådana apparater går bort direkt. Själv har jag bara dåliga erfarenhter av Advantage/SAT så jag är inte ett dugg förvånad. När dom fungerar är det inget större fel på ljudet men det verkar som om det ständigt är olika typer av problem med apparaterna.

Tycker även att Birger har en klar poäng här... :wink:

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2006-07-23 16:54

Birger skrev:..och så rykte hificonsultforums riddare ut på sin vita häst för att rädda ansiktet på sin välgörare ännu än gång :evil: !!!


Vem avser du?
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-23 17:08

Haakan_W skrev:
Zalve skrev:Haakan, vad var det som var irriterande dålig service ? Att HifiConsult inte visste var emission hade lagt kontrollen. Håller med!! :wink:

Det gick inte att få ut apparatkoderna via Bladelius Multifjärr?


jag tycker för det första att det är riktigt dåligt att inte ha en "reservdelsfjärr" räcker ju med att tappa den så kan kretskortet pajja...

sen är det nästan ännu sämre att man måste isf köpa en SVINDYR fjärr som dessutom inte fungerar...

zalve du bara måste hålla med mig....


Jag skulle vilja vrida fokus från att hifi consult har gjort "fel" till att påstå TILVERKAREN gjort en blunder..
Sladd har väl inte byggt grejorna väl? Eller äger Sladd även Advantage? 8O
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Zalve
 
Inlägg: 532
Blev medlem: 2004-05-26

Inläggav Zalve » 2006-07-23 20:12

Birger skrev:..och så rykte hificonsultforums riddare ut på sin vita häst för att rädda ansiktet på sin välgörare ännu än gång :evil: !!!


Då det bara finns en som inte har klappat Haakan på ryggen och hejat på,, så antar jag att det är MIG du menar. Isf tycker jag att du klargör det oxå...

Dessutom framför du BEVIS, för på detta forum så verkar ALLA ha fakta och inte gissa...



Att ha reservdelar till produkter som gått ur produktion, är väl inte alltid självklart,,, även om jag kan tycka att koderna BORDE finnas kvar, så att problemet går att lösa.

Att en del har svårt att hålla isär begreppen är bara att konstatera.
Jobbar för XTZ.se

Användarvisningsbild
Birger
007
 
Inlägg: 2122
Blev medlem: 2003-10-10
Ort: Det mytomspunna södermalm

Inläggav Birger » 2006-07-23 23:57

Självklart menade jag dig, Zalve vem annars ?? !!! :evil:

Pröjsar man dryga pengar för källargjorda prylar så måste man kunna ställa vissa krav. Som sagt såna pryttlar går fetbort... :x

Användarvisningsbild
PEGE
 
Inlägg: 302
Blev medlem: 2003-10-31
Ort: Österlen, Stockholmarnas Paradis

Inläggav PEGE » 2006-07-24 00:06

Pröjsar man dryga pengar för källargjorda prylar så måste man kunna ställa vissa krav. Som sagt såna pryttlar går fetbort.


Gäller det alla källarpodukter?
Moderator Hififorum.nu

Jag vet inte, jag tror inte, men jag är här........

Användarvisningsbild
Birger
007
 
Inlägg: 2122
Blev medlem: 2003-10-10
Ort: Det mytomspunna södermalm

Inläggav Birger » 2006-07-24 00:08

Nej bara källarprylar med bristfällig kvalitet och service från Alingsås :twisted:

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-24 00:35

Birger skrev:Nej bara källarprylar med bristfällig kvalitet och service från Alingsås :twisted:


för att vara ärlig så kanske sladd "känner igen" personer härifrån och minns saker som skrivits över tid... Jag vet ju inte hur det är med just denna fjärrbortappade advatage ägare iofs... men men..ändå. en tanke ev... :wink:
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2006-07-24 00:44

jag menar förstås inte hificonsult utan företaget advantage....förstås...eller bladelius vad nu dom än heter...

Användarvisningsbild
PEGE
 
Inlägg: 302
Blev medlem: 2003-10-31
Ort: Österlen, Stockholmarnas Paradis

Inläggav PEGE » 2006-07-24 00:47

Nej bara källarprylar med bristfällig kvalitet och service från Alingsås


Jag är kategorisk, för mig går alla källarprodukter bort, de går inte att lita på. sedan om de kommer från Alingsås, Kumla eller Stockholm, det kvittar.
Moderator Hififorum.nu

Jag vet inte, jag tror inte, men jag är här........

Användarvisningsbild
Zalve
 
Inlägg: 532
Blev medlem: 2004-05-26

Inläggav Zalve » 2006-07-24 01:00

Birger skrev:Självklart menade jag dig, Zalve vem annars ?? !!! :evil:



Bra, då kan ju du får förklara vad jag försvarar och på vilket sätt jag har nån koppling till HiFiConsult ?

Fast komma med förslag på hur man kan hjälpa trådstartaren är ju inte så kul, när man kan hugga på favorithatobjektet,,,


Bra att komma ihåg att det är skillnad på källarfirma och källarfirma, samt personpåhopp och personpåhopp...
Jobbar för XTZ.se

Användarvisningsbild
Birger
007
 
Inlägg: 2122
Blev medlem: 2003-10-10
Ort: Det mytomspunna södermalm

Inläggav Birger » 2006-07-24 02:11

Det är väl snarare du som borde fundera över ditt plötsliga inhopp och försvar för ditt foras sponsor inte jag ???

Fast jag skall erkänna att jag blev förvånad att just du galopperade in i tråden. Jag hade nog förväntat mig vissa andra.

Sedan det där med hatobjekt:

1) Jag gillar inte Bladelius grejer av egen erfarenhet. Ljudmässigt hade jag inget att klaga på men kvaliteten och utlovad uppgraderingsförmåga var det sämre ställt med. Jag "hatar" dock varken konstruktör eller prylarna i fråga.

2) Jag gillar inte ena fd ägaren till HF.nu och till hifiaffären i Alingsås med medföljande ryggdunkare pga otaliga riktigt fula påhopp på olika personer genom åren. Samt naturligtvis den rent ogenerade ormoljekrängningen av en skitprodukt som transparenskablar. Självklart "hatar" jag inte personerna bakom affärerna/forumet/prylarna men jag håller inte med om mycket i vad dom säger och gör det är sant.

3) Jag tycker tyvärr att kopplingen mellan nuvarande admins och gamla HF.nu ägare är lite för stark och gamla lyssna och tyck med guldöronfalangen tillåts skriva i stort sett vad som helst där utan påföljder. Däremot har andra personer med starka åsikter kickats ut till den mildra grad att forat är nära nog livlöst men det är erat problem. Inte sjutton "hatar" jag HF.nu men jag tillåter mig att tycka mycket illa om det krypandet för branschen som finns där.

Till sist håller jag med om att det är synd att inte kunna hjälpa trådskaparen och det är framför allt märkligt att inte affären han köpte prylen på kan hjälpa honom. Det kanske kan vara på sin plats både här och på andra forum att varna för det hifimärket så att inte fler hamnar med samma problem bara för att fjärren pajat. Det fixar du kanske Zalve?? en varningstråd på HF.nu om Avantage? då visar du ju på samma gång ditt påstådda oberoende :lol:

Användarvisningsbild
U1
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 2004-12-16

Inläggav U1 » 2006-07-24 08:55

Pröjsar man dryga pengar för källargjorda prylar så måste man kunna ställa vissa krav. Som sagt såna pryttlar går fetbort...


Tror Advantage tillverkades i Electrolux gammla fabriker på den tiden :)

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2006-07-24 09:01

ja fast med källare menar man ju inte källare utan ett mindre företag :)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-24 10:14

Birger...


Du skriver mycket mer om hf.nu och consult än om ämnet 8O

Inte ens om du som du skriver INTE har tips om hur hjälpa topicägaren så skrivier du massa saker enbart för du är arg på ett annat fora samt en butik.. 8O

Vore det inte bättre att inte skriva ALLS om det ända man är ute efter är att snacka skit om tex andra fora... eller vissa som man förstår utvalda säljare..

edit. Tog bort text som var fel...
Senast redigerad av Mayro_inaktiv 2006-07-24 10:35, redigerad totalt 1 gång.
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2006-07-24 10:15

Birger:

Din frustration över Hificonsult har inget med varken Zalve eller denna tråd att göra. [s]Man bör notera att Hificonsult var rätt nyligen sponsor även till detta forum.[/s]

Dylika personliga påhopp som på Zalve är inte tillåtet. Din åsikt om Hificonsult får du mkt gärna ha.


edit: Sanningen är att det är snarare är vi som sponsrat dem med gratisreklam, men det är som sagt en annan historia.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-24 10:51

Vee-Eight skrev:Birger:

Din frustration över Hificonsult har inget med varken Zalve eller denna tråd att göra. [s]Man bör notera att Hificonsult var rätt nyligen sponsor även till detta forum.[/s]

Dylika personliga påhopp som på Zalve är inte tillåtet. Din åsikt om Hificonsult får du mkt gärna ha.


edit: Sanningen är att det är snarare är vi som sponsrat dem med gratisreklam, men det är som sagt en annan historia.


Men är det inte TILLVERKAREN som borde få bära "ansvaret" och inte åteförsäljaren om sådant skall diskuteras?

igen frågar jag. ÄGER consulten advantage?? Det måste dom ju göra om dom skall hållas ansvariga för advantage reservdels hållning väl?

Och får man ha fritt tyckande rakt ut här om handlare bara för man inte gillar dom? ELLER ev deras produkter. ELLER att dom har enligt ens EGEN åsikt gjort påhopp "genom åren"... :?: DET svaret blir oerhört intresant att läsa...Och tänk nu till om hur man svarar här... för annars blir det ju så att vissa handlare skyddas med dekret då medlemmar vill börja besvara dom och andra får hänga fritt för "skott"......


3) Jag tycker tyvärr att kopplingen mellan nuvarande admins och gamla HF.nu ägare är lite för stark och gamla lyssna och tyck med guldöronfalangen tillåts skriva i stort sett vad som helst där utan påföljder. Däremot har andra personer med starka åsikter kickats ut till den mildra grad att forat är nära nog livlöst men det är erat problem. Inte sjutton "hatar" jag HF.nu men jag tillåter mig att tycka mycket illa om det krypandet för branschen som finns där.


och sedan detta coutade ovan.. Ingen reaktion??? Inläggsdelen handlar enbart och inget annat om massa åsikter om andra på andra fora..samt forat i sig själv.
Är det inte hög hög tid att stämma i bäcken om att det skall sluta disuteras andra forum samt nedsättande om andra som deltar på andra fora men även här ibland snart??


Edit
såg att det va ok att ha åsikt om consulten.. Fattar jag rätt att det är ok att hoppa på branchfolket då öppet här om man vill? eller att man får ha tankar sjävklart men att man skall behålla dom själv o inte sitta o ösa vareviga gång man kan..
Senast redigerad av Mayro_inaktiv 2006-07-24 11:04, redigerad totalt 1 gång.
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-24 11:02

Emmision.
Har du varit i kontakt med Advantage själva och talat med dom? Dom måste ju veta vilken typ av fjärr dom valt ut för sina även äldre grejor.. Även om det eventuellt kan vara en förserie av stärkaren som sedan ändrades..Det är ju inte troligt dom gjort helt egna fjärrar utan dom köpt in från nån..

Annars får du väl sända stärkaren till dom så får dom försöka hjälpa dig via deras repavdelning. Det borde gå som good will att göra gratis eller mot låg ersättning endast då dom inte kan erbjuda reserv fjärr..
Senast redigerad av Mayro_inaktiv 2006-07-24 11:07, redigerad totalt 1 gång.
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2006-07-24 11:04

Mayro:

Jag ser även det som ett personligt påhopp på Zalve, och även till viss del på de som arbetar med HF som är medlemmar här. Har jag varit otydlig på den punkten, så ber jag om ursäkt.

Och som tidigare sagt så är inte HF.nu diskuterbart i denna tråd av någon, då det är helt utanför trådämnet. Har man problem med HF så får man lösa det på egen hand. Ingenting blir bättre av att smutsa ned denna tråd.



Sedan detta med tillverkarens ansvar... Jovisst har tillverkaren ansvar, men det är den som har sk garantiåtagande, som också gäller om garantin inte är gällande (pga garantitid löpt ut etc), som har ansvaret att skaffa fram en fungerande produkt. Men har produkten, dvs fjärren, utgått ur sortimentet eller slutat tillverkas så är det inte mkt man kan göra. Då är det bara ren service-vilja från säljaren som kan hjälpa att få fram en fungerande fjärr. Det är väl här man skall och bör applicera kundvård så att kunden kommer igen med feta stålars.

Summan av kardemumman är nästan alltid så att kunden har eg ingen kontakt med tillverkaren alls, utan det är med säljaren allt detta skall gå. Det är med säljaren man slutit köpekontrakt och alla de åtaganden som hör därtill.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-07-24 11:32

jag tycker iofs det är påhopp samt skitsnack om alla o envar på andra fora som görs och dessutom personligt riktat mot admin osv på annat fora..
Men det är min åsikt det.. Och jag noterar att ingen alvarligare tillsägelse inkommer mer än ett litet överslätande,,,fy




jaja.. Så är det..det var allt som kom tyvärr. detta lilla lilla fy

stärkaren är väl gamal o inte ny? så vad garanti har med saken att göra vet jag inte..

Har man inte kontakt med konstruktörer? jag har flera ggr haft just detta pga av handlarna inte vet alltid osv.. Och här på forat är väl direktkontakter med konstruktör ett hyllat fenomen eftersom "man då kan få mycket bättre hjälp av konstruktören som kan sakerna bättre än den outbildade handlarskaran"..

detta har jag läst otaliga ggr faktiskt...

så varför skulle det vara underligare att fråga fabrikanten samt konstruktören direkt om problemet här? ev kan dom ju ta in stärkaren och försöka ge hjälp osv...


och servicevilja.. Jag har sett consulten ha hög service vilja. men dom som andra har ju svårt att göra nåt antar jag om tillverkaren ev slutat med reservdelar osv..


jag försvarar INTE advantage osv.. Jag bara vill åt att man här sitter o snackar skit om ditt o datt och reglerna töjs o bänds beroende på VEM som skriver sakerna..

Jag får dekret eller semester och andra får påhejande ofta till o med.. Väldigt lustigt detta.. och snackande om andra fora är genomgående helt ok snudd på tyvärr..

jaja. Jag har ställt lite on topic frågor till emmision ovan. Så jag skall väl försöka ge tips i topicen i stället för detta ot som även jag deltar i ..antar det var därför topic startades och inte för att forumet skulle få en ny skitsnackkartråd :wink:
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Birger
007
 
Inlägg: 2122
Blev medlem: 2003-10-10
Ort: Det mytomspunna södermalm

Inläggav Birger » 2006-07-24 12:58

Jag måste rikta en ursäkt till trådskaparen, alltså ingen annan. Det blev alldeles för mycket OT från min sida. :?

Kan inte återförsäljare eller tillverkare hjälpa dig (fast jag fattar fortfarande inte varför..) så försök ta reda på vilken typ av display dom kör med och om det går att köpa en multifjärr som klarar apparaten. Det måste ju finnas och framförallt tillverkaren borde veta detta. Annars är ju prylen helt värdelös och det pga en fjärr...

..och Mayro: skriv med små små bokstäver när du pratar påhopp.. :evil:

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad
 
Inlägg: 1377
Blev medlem: 2004-12-15

Inläggav rhenrics » 2006-07-24 14:29

Jag skulle gissa att det är samma fjärrstyrningselektronik som till alla övriga Advantageprodukter. D v s en fjärr till CD1S, PRE1, S1, S2, S100, eller S101 (Thor första versionen) passar troligtvis. Skulle bli förvånad om inte även Amplifix och CDfix fjärrar fungerar. Den nya Bladelius multifjärren skiljer sig dock, exempelvis klarar den inte CDFixar medans den gamla Advantage Thor gjorde det.

Värt ett försök kanske, om det breddar sortimentet på begagnatmarknaden. Det är ju tänkbart att någon sitter med dubbla kontroller, t ex till Amplifix och Cdfix.

emission
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 2006-07-22

Inläggav emission » 2006-07-24 15:45

Tack för att ni hamnade on-topic igen. Började få taskiga forum-vibbar...

rhenrics, det var intressant information!

Nästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster