Tyvärr tar det nog lite tid innan ljudet kommer upp i samma nivå som det var i min förra bostad

Jag mottager gärna era tips på akustiska åtgärder och idéer.
Moderator: Redaktörer
Ligger på ca 500kr/m2, mattan är ca 18,4 mm tjock (10,4mm lugg). Vad jag förstår går den att beställa via Beijers till bra prisCallisto skrev:Tack Rydberg, har du några ungefärliga prisuppgifter.
Wolfie skrev:Eftersom jag ska lägga in just Symphony mattan i mitt lyssningsrum så
rotade jag förstås runt på lite priser.
Härikring fick jag klart bäst pris hos Beijer.
Avkap (4 meters bredd) kostar den 465 kr/m2
Konfektion (måttanpassade bitar) 535 kr/m2
Då är INTE inläggning medräknad i priset, utan endast just mattan.
Rydberg skrev:Det är tjockleken som är viktig och jag vet inte om det finns så mycket billiga mattor som är 17mm eller därutöver.Hetsporren skrev:Funkar inte en billigare matta ungefär lika bra?
Om man nu tar steget att lägga en heltäckningsmatta så ska man väl lägga in en som är så bra som möjligt? Vart vill du komma egentligen?Hetsporren skrev:Rydberg skrev:Det är tjockleken som är viktig och jag vet inte om det finns så mycket billiga mattor som är 17mm eller därutöver.Hetsporren skrev:Funkar inte en billigare matta ungefär lika bra?
Är det? Jag trodde det var täckningen av hela golvet som var det viktigaste och därefter tjockleken på det som täcker...
Rydberg skrev:Om man nu tar steget att lägga en heltäckningsmatta så ska man väl lägga in en som är så bra som möjligt? Vart vill du komma egentligen?Hetsporren skrev:Rydberg skrev:Det är tjockleken som är viktig och jag vet inte om det finns så mycket billiga mattor som är 17mm eller därutöver.Hetsporren skrev:Funkar inte en billigare matta ungefär lika bra?
Är det? Jag trodde det var täckningen av hela golvet som var det viktigaste och därefter tjockleken på det som täcker...
Men jag har ju inte skrivit någonting om någon avvägning mellan tjocklek och att täcka hela golvet!razor skrev:Rydberg skrev:Om man nu tar steget att lägga en heltäckningsmatta så ska man väl lägga in en som är så bra som möjligt? Vart vill du komma egentligen?Hetsporren skrev:Rydberg skrev:Det är tjockleken som är viktig och jag vet inte om det finns så mycket billiga mattor som är 17mm eller därutöver.Hetsporren skrev:Funkar inte en billigare matta ungefär lika bra?
Att det är möjligt att förbättra de rumsakustiska egenskaperna även om man inte har råd med 500kr/m^2 kanske?
Rydberg skrev:Om man nu tar steget att lägga en heltäckningsmatta så ska man väl lägga in en som är så bra som möjligt? Vart vill du komma egentligen?Hetsporren skrev:Rydberg skrev:Det är tjockleken som är viktig och jag vet inte om det finns så mycket billiga mattor som är 17mm eller därutöver.Hetsporren skrev:Funkar inte en billigare matta ungefär lika bra?
PekkaJohansson skrev: I marginalen kan noteras att städningen underlättas avsevärt med korthårig matta jämfört med en tjock matta -
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 35 gäster