Robert H. Levi skrev:When my complete system was completely wired with the Jorma Prime cables, a sonic leap to musical heaven occurred. If you buy the Prime interconnects, you absolutely must buy the loudspeaker cables, too. Any other speaker cables will degrade the performance of the interconnects. I know. I tried. There's no way around this. Prepare to pay at least $20,000 for sonic perfection or don't even start.
Efter att sent i går kväll ha sprungit på delar av Swedish Statement-gänget, vilka var ute på representation med engelska kunder, blev jag lite fascinerad av vad framförallt Jorma berättade: om sina exklusiva kablar och svindlande kabelaffärer. Det verkar gå bra för Torslandas bidrag till hifins elitserie, liksom. Något som inte minst denna recension bekräftar (antar att den sålt några kabelpar åt Jorma, direkt eller indirekt). Man undrar förstås vad det är för folk som har råd och lust att investera i dessa kablar men inte bara det, jag undrar dessutom helt fräckt om (den före detta hiss-mekanikern) Jorma mest haft ett sagolikt flyt eller om firmans upphöjda position istället beror på stenhårt arbete, i kombination med en väldigt speciell och avancerad kabeldesign? Kanske är försäljnings-framgångarna en perfekt kombination av tur och skicklighet? Hur som helst så är det ju roligt med svenska framgångar på den lukurativa high end-marknaden, även om jag personligen knappast tycker att denna typ av produkter berikar mänskligheten. Jag ber ändå att få återkomma med ett lyssningsintryck av Jormas egen anläggning framöver...

Edit x 2: Rubrik.