Quads nya Elektrostater

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
quad

Quads nya Elektrostater

Inläggav quad » 2006-09-16 20:20

Vore kul och veta om det var mer än jag som gillade ljudet ifrån Quads nya 2805.or på mässan på Arken.

Användarvisningsbild
ptr

Inläggav ptr » 2006-09-16 20:38

I det rummet och med den elektronik (okänd för mej) som dom var uppställda med på Arken var det omöjligt att bedömma om 2805 är något kvalitetslyft (både ljudligt och mekaniskt) i förhållande till dom tidigare modellerna, speciellt ESL63 som är den Quad jag har mest erfarenhet av i lyssningssammanhang.. - Transparansen från dom tidigare generationerna verkade i alla fall finnas kvar!

Under den kvart jag hade förmånen att lyssna så visade i alla fall Ranefjord att dom kunde spela högt, tyvärr var hans musikurval (för min smak! som lyssnar till 90% klassiskt.. :wink: ) ganska outvecklat.. (Jag försöker att sluta med att kalla andras musikval "trist", även om det är det jag i grund och botten tycker.. :oops: -- Vem var det som sa att ärlighet vara längst?..)

/ptr

Användarvisningsbild
Isaac

Inläggav Isaac » 2006-09-17 15:32

Jag kan inte göra annat en att hålla med ptr, dock så tror jag att de har betydligt högre potensial, var bara en känsla jag fick när jag gick nära och lyssnade, tror nog att man skulle under bättre förhållanden få dem att låta näst bäst på arken efter Burmaster. Dock så tycker jag att de flesta elektrostater idag är för smala för att återge det lägre mellanregistret bra! Dock så är det "bästa" ljudet jag har hört återgivet från elektrostatiska högtalare :)

Så jag håller väl med er båda. 8)

Återgå till Generellt om hifi