Snor denna bild från HF. Var bara tvungen att visa den.
Moderator: Redaktörer
Merkurius skrev:Nordsot Valhalla har ju en strömsnok. Vill man ha "dubbel" effekt kan man köpa denna (video):
http://poollogics.is-a-geek.net/pictures/forum4/System/video/DualValhalla.power.cord.(2006.09.06).DivX.avi
Frutti skrev:Merkurius skrev:Nordsot Valhalla har ju en strömsnok. Vill man ha "dubbel" effekt kan man köpa denna (video):
http://poollogics.is-a-geek.net/pictures/forum4/System/video/DualValhalla.power.cord.(2006.09.06).DivX.avi
Varför spelar snubben biljard med sitt headset (eller vad det är) på sitt datorbord?
tvett skrev:Det är verkligen komik i bilden. Trodde först att det kanske är annan standard i Danmark men det ska det inte vara...
Eric_Josefsson skrev:, den längsta sladden (och därmed det största hindret i "kvalite") är den vi inte ser, d.vs. från vägguttaget till säkringsskåpet, och från säkringsskåpet till elcentralen, och från elcentralen till transormatorskåp osv.. blir dyrt att byta kablar hela vägen såas.![]()
rhenrics skrev:Eric_Josefsson skrev:, den längsta sladden (och därmed det största hindret i "kvalite") är den vi inte ser, d.vs. från vägguttaget till säkringsskåpet, och från säkringsskåpet till elcentralen, och från elcentralen till transormatorskåp osv.. blir dyrt att byta kablar hela vägen såas.![]()
Har läst på forum om folk som installerat dyrkabel ända från säkringskåpet, och där vissa kör med speciella audiofilsäkringar.
Förstärkartillverkaren skrev:All XXX amplifiers contain high quality, dedicated circuitry in the power supplies to reject RF, line spikes and other power-line problems. XXX power amplifiers do not require any specialized power line conditioners. Simply plug the amplifier directly into its own wall socket.
tvett skrev:Det är verkligen komik i bilden. Trodde först att det kanske är annan standard i Danmark men det ska det inte vara...
Almen skrev:Om jag hade köpt en förstärkare för 30 000+ så skulle jag bli jävligt sur om den inte klarade av filtrering och strömförsörjning internt. Finns en tillverkare som jag tycker har rätt inställning:Förstärkartillverkaren skrev:All XXX amplifiers contain high quality, dedicated circuitry in the power supplies to reject RF, line spikes and other power-line problems. XXX power amplifiers do not require any specialized power line conditioners. Simply plug the amplifier directly into its own wall socket.
Jag blir nästan mer misstänksam när förstärkartillverkaren rekommenderar förbättringsutrustning än när förbättrartillverkaren gör det.
Ändrat: Förtydligat litet grand.
Merkurius skrev:Hmmm, det där citatet låter bekant. En stilla undran, varför inte berätta vilket företag som står bakom citatetDet är ju ingen dålig publicitet om nu företagets namn kommer upp. Annars kanske du kan skicka PM Almen
rhenrics skrev:Har läst på forum om folk som installerat dyrkabel ända från säkringskåpet, och där vissa kör med speciella audiofilsäkringar.
Bill50x skrev:rhenrics skrev:Har läst på forum om folk som installerat dyrkabel ända från säkringskåpet, och där vissa kör med speciella audiofilsäkringar.
Va, kör inte du med de speciella guldpläterade säkringarnaJisses, du har du inte kommit i närheten av din anläggnings potential....
Skämt åsido, en förklaring till de biffiga nätkablarna är att det INTE handlar om att på något mystiskt sätt rena strömmen den sista metern utan att skärma vad-det-nu-är från signalkablarna som ju oftast löper kors och tvärs bakom apparaterna. Om det ska behöva kosta tusentals kronor är förstås en synpunkt, men jag kan ha (viss) förståelse för resonemanget.
/ B
Merkurius skrev:Nordsot Valhalla har ju en strömsnok. Vill man ha "dubbel" effekt kan man köpa denna (video):
Flint skrev:Komik? Vadå komik? Jag är humorbefriad. När ska jag skratta?
Är det så att ni av en bild kan utläsa hur det låter?
I så fall har jag mycket att lära och ser fram emot det.
Hur lär man sig att utvärdera ljud från en bild?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 39 gäster