Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Jag tror inte att det är konstruktivt att hänga här på Faktiskt och idiotförklara branschen som många gör.
-distortion- skrev:Flint skrev:Jag tror inte att det är konstruktivt att hänga här på Faktiskt och idiotförklara branschen som många gör.
Njaoo..
Konstruktivt i den meningen att genom att kritisera, diskutera och avslöja rena bluffar så blir branschen bättre genom att fler bli upplysta om fallgropar och placeboprodukter.
Njae, jag påstår att alla bluffmakare som avslöjjas och där information om det sprids är bra. Då slipper ju förhoppningsvis någon slänga pengarna i sjön.Mayro skrev:-distortion- skrev:Flint skrev:Jag tror inte att det är konstruktivt att hänga här på Faktiskt och idiotförklara branschen som många gör.
Njaoo..
Konstruktivt i den meningen att genom att kritisera, diskutera och avslöja rena bluffar så blir branschen bättre genom att fler bli upplysta om fallgropar och placeboprodukter.
beror nog på VEM man avslöjar--diskuterar--kritiserar--Eller har tankar och åsikter om det..
Njae, jag påstår att alla bluffmakare som avslöjjas och där information om det sprids är bra. Då slipper ju förhoppningsvis någon slänga pengarna i sjön.
Morello skrev:Flints huvudfråga är relevant.
Jag önskar:
1. Mindre eller ingen voodoo.
2. En kritisk press med kompetent personal.
3. Mer kvalitetsprodukter från mindre företag.
Morello skrev:Jag önskar:
Morello skrev:1. Mindre eller ingen voodoo.
Jag hoppas det är så mycket mer än så... varför göra livet så smalbandigt och klassificera allt i absurdum? Jag blir bara glad om jag får info som är nyttig - var jag än får den!Mayro skrev:Njae, jag påstår att alla bluffmakare som avslöjjas och där information om det sprids är bra. Då slipper ju förhoppningsvis någon slänga pengarna i sjön.
Så du anser detta fora vara ett "Agenda hifi" då?Där agnarna skiljs från vetet..eller va det vettet tro...
![]()
Morello skrev:Flints huvudfråga är relevant.
Jag önskar:
1. Mindre eller ingen voodoo.
JTarnstrom skrev:Kritisk granskning från konsumentverket vore önskvärd. Hifi-branschen verkar ha fått lite frikort vad gäller marknadsföringen. Vore bra om något fall kunde prövas rättsligt av konsumentombudsmannen. Det finns säkert några här som skulle kunna koka ihop underlag för en anmälan.
Tärnström
Harryup skrev:Tror vi kommer se en kontokortsterminal på apparaten där man drar sitt kort och sedan får lyssna på vad man vill tills pengarna tar slut på kontot.
Eller i varje fall en streamingtjänst där man betalar ett antal pengar per månad och sedan fritt kan lyssna på vad man vill.
Harryup skrev:Tror vi kommer se en kontokortsterminal på apparaten där man drar sitt kort och sedan får lyssna på vad man vill tills pengarna tar slut på kontot.
Eller i varje fall en streamingtjänst där man betalar ett antal pengar per månad och sedan fritt kan lyssna på vad man vill.
Mayro skrev:Harryup skrev:Tror vi kommer se en kontokortsterminal på apparaten där man drar sitt kort och sedan får lyssna på vad man vill tills pengarna tar slut på kontot.
HOPPPAS du har fel...JÄTTEFEL....
Harryup skrev:Mayro skrev:Harryup skrev:Tror vi kommer se en kontokortsterminal på apparaten där man drar sitt kort och sedan får lyssna på vad man vill tills pengarna tar slut på kontot.
Senast jag hade fel var någon gång i början på 70-talet.
Bill50x skrev:Harryup skrev:Tror vi kommer se en kontokortsterminal på apparaten där man drar sitt kort och sedan får lyssna på vad man vill tills pengarna tar slut på kontot.
Det är i alla fall denna rikting som mediabranschen söker sig. Annars riskerar dom att gå under. OBS detta är inte samma sak som att kulturen och dess utövare går under. Dom kommer få betalt på annat sätt....
/ B
Harryup skrev:Mayro skrev:Harryup skrev:Tror vi kommer se en kontokortsterminal på apparaten där man drar sitt kort och sedan får lyssna på vad man vill tills pengarna tar slut på kontot.
Senast jag hade fel var någon gång i början på 70-talet.
Johan_Lindroos skrev:JTarnstrom skrev:Kritisk granskning från konsumentverket vore önskvärd. Hifi-branschen verkar ha fått lite frikort vad gäller marknadsföringen. Vore bra om något fall kunde prövas rättsligt av konsumentombudsmannen. Det finns säkert några här som skulle kunna koka ihop underlag för en anmälan.
Tärnström
Jag tror inte att anmälan av olika företag leder någon som helst vart. Det är bara destruktivt beteende enligt mig (att anmäla saker alltså).
Dessutom handlar inte denna tråd om att "gnälla", den handlar om hur man konstruktivt kan göra en bättre HiFi-brasch i framtiden. Jag personligen tror inte att anmälan hit eller dit gör någon gladare, snarare blir det bara än mer problem för alla konsumenter och HiFi-firmor.
Nog gnällt nu.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster