Moderator: Redaktörer
Beställ akustikkonsultation av Johan Lindroos eller Ingvar Öhman på stört. Börja inte i fel ende - då blir det stökigt!Georg skrev:ska försöka skaffa en ritning, lokalen som ingår i en större event lokal kommer inte ha fasta barer utan tanken är att allt kommer vara flexibelt, så även med akustikplattorna. De ska kunna flyttas runt till andra delar av lokalen om de behövs där..
feta dämpplattor ala studio och möjlighet att placera dem överallt i loklalen , vart får man tag på den ingmar alla pratar om.. som sagt så är inte budgetten jättefet.
lokalen finns i sthlm och beräknas bli klar i december så det e snabba puckar som gäller,
är tanken med mycket dämp och fler högtalare bra?
Kaffekoppen skrev:Beställ akustikkonsultation av Johan Lindroos eller Ingvar Öhman på stört. Börja inte i fel ende - då blir det stökigt!Georg skrev:ska försöka skaffa en ritning, lokalen som ingår i en större event lokal kommer inte ha fasta barer utan tanken är att allt kommer vara flexibelt, så även med akustikplattorna. De ska kunna flyttas runt till andra delar av lokalen om de behövs där..
feta dämpplattor ala studio och möjlighet att placera dem överallt i loklalen , vart får man tag på den ingmar alla pratar om.. som sagt så är inte budgetten jättefet.
lokalen finns i sthlm och beräknas bli klar i december så det e snabba puckar som gäller,
är tanken med mycket dämp och fler högtalare bra?
Baltazar skrev:Hursomhelst tror jag också att Johan Lindroos eller Öhman är rätt personer att konsultera.mvh
Nej, det tänker jag inteMayro skrev:Kan du förklara varför det är att "börja i fel ände" om man frågar företag som arbetar dagligen med saker som detta![]()
Samt förklara VARFÖR "det blir stökigt" om han INTE gör det du säger:?:
behövs inte. Det är så mycket levande reflektorer och basabsorbenter i rummet iallafallBaltazar skrev:Jag kan iaf tänka mig att heltäckningsmatta blir lite svårstädat med öl-skvimpande männsikor på dansgolvetmvh
Baltazar skrev:Jag kan iaf tänka mig att heltäckningsmatta blir lite svårstädat med öl-skvimpande männsikor på dansgolvet![]()
Tja, är lokalen i bra ordning så kan de ju justera ljudet hur de vill med EQ. Det är ju lättare det än att försöka ordna till en betongbunker elektriskt. Jag har alltid uppskattad klubbar med just ljud. Inte nödvändigtvis hifiljud, men ett ljud som inte skriker i öronen eller bara mullrar. Det finns ställen med bra ljud - och tanken att göra ett sånt ställe är ju kanon!Flint skrev:Baltazar skrev:Hursomhelst tror jag också att Johan Lindroos eller Öhman är rätt personer att konsultera.mvh
Det är jag inte alls övertygad om. Dom gillar inte distade bastrummor och skramlande mellanregister. Dom företräder ett ofärgat ljud och det har vad jag vet aldrig varit discovärldens ideal. Men jag medger att tanken är intressant. Det första tranparenta discot. Bra reklam.
(Det kanske inte heter Disco nu. Klubb då, eller nåt annat käckt. Det är bara jag som inte hänger med. )
/
Han skulle få svårt att få dit rätt attribut!Flint skrev:Tror du att Alf Svensson skulle klara av att inreda en bordell så att bockarna trivdes?
Nej, det tänker jag inte Jag tycker ju att han skall prata med folk som kan...Jag kan väl inte svara på en fråga som är precis tvärtemot det jag sagt?Jag har väl inte sagt att han INTE skall prata med folk som kan detta???
Nu får du bakläxa på din läsning igen Mayro-pojken. Du läser fan precis som du vill! Det är ju just med folk som kan detta han skall prata med!
Kan du förklara varför det är att "börja i fel ände" om man frågar företag som arbetar dagligen med saker som detta
Samt förklara VARFÖR "det blir stökigt" om han INTE gör det du säger:?:
Du vet ju själv hur sunkigt det kan låta i ett rum innan man åtgärdar det akustiskt. Blev det inte bättre hos dig efter att lindroos varit där på sin semester?
Att börja i fel ände är att inte fråga om råd innan man plöjjer ner sina slantar på helt fel sätt
Mitt tips är att du tar kontakt med PA firmor som dagligen jobbar med saker som detta. Dom har nog en klart unik erfarenhet av olika lokaler i stora samt små samanhang.. Och fråga flera företag och försök se vad dom säger gemensamt. Ungefär som att läsa offerter..
Då kan du nog sålla bort det som inte verkar finns stöd för av gemene firma..
Lycka till..
Flint skrev:Jag är helt övertygad om att lokalen inte ska hårddämpas. En danslokal är ingen inspelningsstudio, och dom tycker jag inte ska hårddämpas dom heller. Men hur den ska dämpas är jag inte kapabel att föreslå. Helst så att folket både hör trycket och kan känna det i kroppen. Jag tror inte att man ska blanda ihop begreppen. Det är mer PA än HiFi som gäller /
Ber om ursäkt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster