bästa ljudet i stan

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Georg

bästa ljudet i stan

Inläggav Georg » 2006-10-11 12:19

hej
Jag är totalt amatör på det här med ljud

Jag jobbar på en med lokal som ca 35 meter lång ca 7 meter bred, 3,5 meter i tak, golv och tak är betong, väggar kakel..
inte bästa förutsättnigarna jag vet.

Tanken är att det ska bli en livescen, samt Dj scen. Den Bästa!

Jag har varit på klubbar utomlands där man kan tala med samtalston och höras, samtidigt som man har hela ljudbilden klart och kraftfullt. Jag har förstått att det handlar om bra och många högtalare, samt att dämpa rätt..

budgetten är inte en stureplansnattklubbs, men det finns lite pengar, ambitionen är att få till det absolut bästa ljudet... rummet ska formas efter ljud och inget annat.

är min ide om att dämpa bort sorl och annat oljud genomförbart?
som sagt har jag inte mycket koll, men jag har ambition och det brukar man ju kunna komma rätt långt med...

om jag postat i helt fel del av forumet kan väl någon som kan posta den rätt..

peace

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2006-10-11 12:26

Vad roligt! :)

Har du någon skiss/ritning över hur lokalen samt hur det är tänkt att den ska användas. Indelning bar/dansgolv/scen o.s.v.
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Audix

Inläggav Audix » 2006-10-11 12:27

Jätteskoj med sådana ambitioner! Vilken stad pratar du om?

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2006-10-11 12:29