Då är min undran - hur dealar _du_ med hifi-avundsjuka??

Moderator: Redaktörer
phloam skrev:När jag ser hur det kan uppstå smågnabb och annat tjafs här på forumet, så tänker jag ibland - kan det ha att göra med en undertryckt frustration som bygger på misstanken om att andra har en anläggning som låter bättre, är dyrare, finare, snyggare, coolare osv än din?
Då är min undran - hur dealar _du_ med hifi-avundsjuka??
subjektivisten skrev:Problemet är när dessa människor, som lever i placobotisien, får höra att deras kung är naken och har inga kläder. Då går dom med i placeobotisiens arme och slåss för sin tro på att kungen inte alls är naken. Vi har ju några exempel på dessa här.
Jara skrev:Jag är inte avundsjuk längre. Köpte mig en 668:a idag...
subjektivisten skrev:
Varför skulle jag vara avunsjuk på att någon slänger pengarna i sjön över kablar som inte gör ett enda dugg extra än vanliga billiga? Att folk är dumma gör inte mig avundsjuk iaf. Problemet är när dessa människor, som lever i placobotisien, får höra att deras kung är naken och har inga kläder. Då går dom med i placeobotisiens arme och slåss för sin tro på att kungen inte alls är naken. Vi har ju några exempel på dessa här.
Morgan skrev:
På det hela taget tycker jag att forumet har varit mycket trevligt ett tag. Det börjar bli mer käbbel nu igen, men det har varit lugnt ett par månader, om man bortser från piP-mätningstråden. De flesta debatter med högt tonläge är ju rent vänskapliga tillställningar.
Flint skrev:Du verkar trots allt ha en ganska bra personlig sjukdomsinsikt.
phloam skrev:Då är min undran - hur dealar _du_ med hifi-avundsjuka??
Flint skrev:Vill Morgan kanske antyda att mitt intåg i sommarhagen har förändrat stämningsläget i densamma?
subjektivisten skrev:Flint skrev:Du verkar trots allt ha en ganska bra personlig sjukdomsinsikt.
Ja, du verkar inte ha någon instikt alls.
Flint skrev:Vill Morgan kanske antyda att mitt intåg i sommarhagen har förändrat stämningsläget i densamma?
phloam skrev:Morgan skrev:
På det hela taget tycker jag att forumet har varit mycket trevligt ett tag. Det börjar bli mer käbbel nu igen, men det har varit lugnt ett par månader, om man bortser från piP-mätningstråden. De flesta debatter med högt tonläge är ju rent vänskapliga tillställningar.
Ok, men anser du att detta beror på undertryckt avundsjuka?
Om man retar sig på vissa företeelser.... vad kan det bero på?
Trendbrott!! Lycka till med simuleringen iallafall. Mer sånt av dig.Flint skrev:Kaffekoppen. Frid på dig ett tag.
Nu får ni klara er utan mig ett tag. Jag ska simulera FET-steg och det är inte det lättaste. Dessutom vill jag inte förstöra den här tråden också.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster