Summering efter en kvälls lyssning!! Det första som slog mig var den mkt upplösta och krispiga diskanten, har aldrig hört de kvaliteterna på mina piP förut. I de flesta låtar på Converting vegiterians är det en orgie av olika pling-ljud, de framfördes med en sån tydlighet och dynamik, nyanseringen är nog det bästa jag hört. Att höra samma plingljud med mycket bättre detaljering gav ett helt annat helhetintryck på låtarna. De låtar jag testat med förr, var inte ens roliga att testa med, de är helt enkelt inte komplexa nog!! Visst låter de grymt snyggt men ger man Transportern en mängd information att arbeta med så visar den verkligen sina kvaliteter. Mellanregistret spelar väldigt öppet och avslappnat, ljudet blir aldrig påträngande trots att ljudbilden som målas upp andas fart o fläkt, inte ett tillbakadraget och utslätat ljud jag tycker min Denon-dac dras med.
Rösterna ligger långt fram i ljudbilden a´la Pioneer, sen den häftiga dynamiken a´la Nad208 ger rysningar under långa stunder
Basen är mkt torr och välartikulerad, har dock lite frågetecken kring det registret. Det låter absolut inte dåligt men känns lite avrundad neråt eller så är den så grymt snabb och korrekt i jämförelse med min vanliga setup? Det krävs mer lyssning för en mer rättvis bedömning
Kritik: Förutom den hemskt plasttråkiga fjäderlätta fjärren, så kan ljudet upplevas emellanåt som lite syntetiskt. Iof med sämre inspelningar och framförallt med dåligt eller högnivå-komprimerade mp3. Priset är väl heller inte så spännande, rent ut sagt skamligt att skicka med en sån fjärr till det priset (18995:-)
Maskinen i övrigt är välbyggd, dock lite för lätt för min smak

, kan även använda den som ren DAC, finns elektrisk, optisk, bnc och balanserade ingångar.
Framtidens stereo setup? SlimTransport, Nad 208 (felfri), pi60 + basstöd
Bye bye Denon o Pioneer
Setup för kvällens lyssning SlimTransport, Nad 208, piP, Rel Storm, Pioneer dvd 757