Moderator: Redaktörer
ryst skrev:nämda format är värdelöst på detta forum.
JTarnstrom skrev:Living Stereo-inspelningarna (3-kanal för det mesta) låter fantastiskt bra hemma hos mig. Dessutom billiga (finns att hitta för under hundralappen). Om man förkastar dem för att det står SACD på omslaget så går man miste om något.
Tärnström
Max_Headroom skrev:JTarnstrom skrev:Living Stereo-inspelningarna (3-kanal för det mesta) låter fantastiskt bra hemma hos mig. Dessutom billiga (finns att hitta för under hundralappen). Om man förkastar dem för att det står SACD på omslaget så går man miste om något.
Tärnström
Ær det bra musik då? Finns det italiensk 80-tals disco på SACD?
JTarnstrom skrev:Om man förkastar dem för att det står SACD på omslaget så går man miste om något.
BACH skrev:Max_Headroom skrev:JTarnstrom skrev:Living Stereo-inspelningarna (3-kanal för det mesta) låter fantastiskt bra hemma hos mig. Dessutom billiga (finns att hitta för under hundralappen). Om man förkastar dem för att det står SACD på omslaget så går man miste om något.
Tärnström
Hur låter italiensk 80-talsdisco?![]()
Vh
Nagrania skrev:Vad beträffar SACD så tycker jag att tekniken är tillräckligt bra, om det sedan blir lite mera brus uppåt 40KHz är ju ointressant eftersom ingen hör något så högt upp. Det finns knappst heller någon musikinformation så högt upp. DVD-A är att betrakta som ett dött medium och då är ju SACD ändå vara bättre än DTS.
BACH skrev:Max_Headroom skrev:JTarnstrom skrev:Living Stereo-inspelningarna (3-kanal för det mesta) låter fantastiskt bra hemma hos mig. Dessutom billiga (finns att hitta för under hundralappen). Om man förkastar dem för att det står SACD på omslaget så går man miste om något.
Tärnström
Vh
Max_Headroom skrev:BACH skrev:Max_Headroom skrev:JTarnstrom skrev:Living Stereo-inspelningarna (3-kanal för det mesta) låter fantastiskt bra hemma hos mig. Dessutom billiga (finns att hitta för under hundralappen). Om man förkastar dem för att det står SACD på omslaget så går man miste om något.
Tärnström
Vh
Du får ett fint smakprov på mailen...
DVD-Audio är väl ungefär lika levande som SACD, förutom att det inte ges ut lika många titlar.
Dessutom är ju upplösningen väldigt dålig i de övre (hörbara) oktaverna, till och med sämre än CD.
BACH skrev:Max_Headroom skrev:BACH skrev:Max_Headroom skrev:JTarnstrom skrev:Living Stereo-inspelningarna (3-kanal för det mesta) låter fantastiskt bra hemma hos mig. Dessutom billiga (finns att hitta för under hundralappen). Om man förkastar dem för att det står SACD på omslaget så går man miste om något.
Tärnström
Vh
Du får ett fint smakprov på mailen...
Tack så mycket!![]()
Är det här samma sak som italodisco?
Vh
Nagrania skrev: De flesta skivbolagen spelar ju in med DSD. Varför använder man en teknik som är så hiskeligt dålig
Nagrania skrev:DVD-Audio är väl ungefär lika levande som SACD, förutom att det inte ges ut lika många titlar.
Jag trodde för min del att det är antalet nya titlar som avgör hur pass levande ett medium är.
Almen skrev:[...]Men både SACD och DVD-Audio är ju ändå överspelade snart, så historiskt kommer de bara att vara en fotnot som "de där två högupplösta formaten innan bluray". Tror jag.
Nagrania skrev:...alla dessa ständiga nya olika format som många av er tycks gilla...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster