Denon PMA 1060 eller DENON PMA-1080R.

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
dogspike

Inläggav dogspike » 2007-01-05 09:03

Hur låter dessa idag, är det ngt att ha??

Jag har hört mycket bra om Denon ljudet, men har aldrig fått höra på en själv.

Kanske ngn som känner igen dessa?

Vad skall man ge (Maxpris?)

Användarvisningsbild
Brickman

Inläggav Brickman » 2007-01-05 09:12

Jag köpte en Denon 1060 för att ersätta min lilla Proton 520 som jag hade då. Efter två veckor så lämnade jag tillbaks Denonen för den var inte på någon punkt ljudmässigt bättre än Proton och dessutom var jag lite besviken över att det inte var mer kraft i den. Jag hade visserligen ett par ganska tröga högtalare (Infinity) på den tiden men Denonen borde ju rimligtvis drivit dessa bättre än Protonen.

Jag tror att ett bättre begagnatköp är en större NAD eller monostegen (Denon POA 6600?) med ett ok försteg är bättre. Kan du låna hem och lyssna och jämföra själv så är det ju bra :-)

Användarvisningsbild
dogspike

Inläggav dogspike » 2007-01-05 13:10

Brickman skrev:Jag köpte en Denon 1060 för att ersätta min lilla Proton 520 som jag hade då. Efter två veckor så lämnade jag tillbaks Denonen för den var inte på någon punkt ljudmässigt bättre än Proton och dessutom var jag lite besviken över att det inte var mer kraft i den. Jag hade visserligen ett par ganska tröga högtalare (Infinity) på den tiden men Denonen borde ju rimligtvis drivit dessa bättre än Protonen.

Jag tror att ett bättre begagnatköp är en större NAD eller monostegen (Denon POA 6600?) med ett ok försteg är bättre. Kan du låna hem och lyssna och jämföra själv så är det ju bra :-)

Jag har hört att Nad´s receivrar skall vara problematiska, ngt humm i ljudet som skall upfattas som störande. Vet du ngt om detta spöke??

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2007-01-06 11:06

Dom NAD jag har lyssnat på har väl inte hummat direkt men jag kan knappast påstå att det är något jag hummat till heller :twisted:

NAD är fula och småtråkiga förutom den nya M-serien då. En kompis tog hem den och en Bladelius Thor men efter ett par dagar åkte Thoren tillbaks till butiken.

http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter ... rigio.htm#

Bild

Användarvisningsbild
Brickman

Inläggav Brickman » 2007-01-08 07:23

Hummande från NADs förstärkare ?

Nej inte vad jag vet eller har erfarenhet av. Däremot är jag inte så imponerad av Denons äldre produkter men på senare tid har dom ju verkligen lyft sig enligt många här så om jag vore dig så skulle jag kolla in en ny istället :-)

Kanske en sådan här:

http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter/Stereo/Receiver/DENON_DRA-700AE_Receiver_Premium_silver.htm#

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2007-01-08 10:19

jga har en pma 1060. Jag tycker den låter bra. Men jämfört med Denon 2105 så låter den lite kornigare, inte lika rent, inte lika upplöst och kanske aningen, aningen vasst. Fast jag har för mig att man uppfattar att den har lite mer tryck än 2105 i basen. Men sämre än 2105 på det stora hela.
Vad jag kan minnas..

Återgå till Generellt om hifi