PeterAkemark skrev:BB: Var kan jag köpa dina element någonstans eller åtminstone se några data och pris?
Sinus - Rauna - Bo Hansson .. Tillverkar han verkligen element eller är det ett lager från Bureå?
Tanken bakom min fråga är mest, om Norge och Danmark kan, varför inte här i Sverige också.
Hej Peter,
Tyvärr har vi inte produktionskapacitet för mer än vad som åtgår för egen produktion för tillfället. Hoppas detta skall vara löst under senvåren dock.
Angående Bo Hansson: Exakt hur mycket han producerar själv vet jag inte; vid vårt senaste samtal för kanske ett år sedan fick jag ett intryck av att han köpt ut delar av maskinparken.
Beträffande svensk elementproduktion: Det byggs nog en hel del i vårt land tror jag. Dahlberg bl.a., bygger långa band och någon i södra delen av Sverige lär jobba med wide-grid-elektrostater, alltså elektrostater med mycket glest galler… Skulle vara kul att se vad en noggrannare inventering skulle ge vid handen.
Inte minst broder Ingvar designar bland mycket annat högtalarelement med den äran.
Tidningen NY TEKNIK hade för en tid sedan en artikel om ”Roto-Sub” konstruerad av Lars Strömbäck från Linköpingstrakten. Såg du den? Annars finns den på
http://www.nyteknik.se/art/41212
Själv har jag i all anspråkslöshet jobbat med att ta fram ett 6,5”-element för kommande tower-modeller. Därefter står ett annat projekt på tur: en platt, modulariserad subwoofer.
Så man kan nog säga att det jobbas på rätt hyfsat i stugorna
Mvh //BB