Erfarenheter vid service av HiFi produkter??

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
para

Erfarenheter vid service av HiFi produkter??

Inläggav para » 2007-03-09 22:05

Hej,

Startar en kanske något udda tråd, men undrar om någon har upplevt mycket positiva eller mycket negativa erfarenheter vid service av HiFi produkter. Tex extremt korta eller EXTREMT långa servicetider etc etc, och vilka förklaringar eller "bortförklaringar" som givits.

Tar gärna del av era erfarenheter utan att någon enskild "handlare" hängs ut.... ännu åtminstone

mvh
/Para

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2007-03-10 00:33

Jag har haft en lång rad apparater från Harman Kardon tidigare...

De flesta har över tid råkat ut för något fel... detta är ju inte så skoj, men här vill jag verkligen berömma Septon ( som hade agenturen tidigare ) och sedan Harman International som har det nu....

Det har aldrig varit några problem med att få felen åtgärdade och jag alltid varit mycket nöjd med den "behandling" jag fått i dessa serviceärenden.

En gång blev det dock tokigt...
En förstärkare jag skickade ner till reparatören i Göteborg "skrevs in" under mitt namn i stället för den hifiaffär som faktiskt skickade den... det tog 3 månader innan den flöt upp till ytan igen :D

/Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
DorreN

Inläggav DorreN » 2007-03-10 01:38

Lämnade in min cd-spelare den 15 augusti 2006. fick en ersättningsspelare 22 december 2006. Fick nyligen veta att den ej gick att laga så en ny spelare av annan modell är på ingång. Trist!

joheed

Inläggav joheed » 2007-03-10 03:46

Jag lämnade min förstärkare för reparation i början av juli 2006 och fick en låneförstärkare i november. Verkstaden har fortfarande inte hittat felet :(
Vh Johan

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2007-03-10 19:25

Servicetiderna är väldigt olika tycker jag.

När jag lagar nåt åt någon annan kan det väl ta ett par veckor beroende på hur kul det är. Jag vill gärna fundera och kontemplera olika aspekter av den inlämnade konstruktionen, så det går inte så fort.

Reparationer på mina egna grejor tar i allmänhet flera år, där kan man verkligen tala om totalt usel service. Problemet är att jag inte har nån att klaga hos. Man kanske skulle lämna in de egna grejorna till nån annan?
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Återgå till Generellt om hifi