Peter Steindl?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39778
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-05-09 01:20

Eftersom ni alla här på Forumet, utom jag, är audiofiler så är det dags att helt enkelt definiera vad en audiofil är så kommer härmed den uppenbara och entydiga definitionen och den gäller er alla, helt undantagslöst.

På tuben finns definitionen:




Då ni tittar på denna definition så kommer ni känna igen er. Det behöver inte ens diskuteras. Det är grundläggande Axiom som inte behöver bevisas. Det är som termodynamikens 2a huvudsats.

Så, nu vet ni det.

MvH
Ickeaudiofil
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Peter Steindl?

Inläggav shifts » 2021-05-09 08:18

Klassiker! Kul att se igen. Christer slår huvudet på spiken när han säger att det är viktigt att läsa om hifi, så man har koll på nya apparater som kommer, då har man koll på vad man måste uppgradera för att bli lycklig. :D
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Stranne
 
Inlägg: 3050
Blev medlem: 2005-01-17
Ort: Smögen

Re: Peter Steindl?

Inläggav Stranne » 2021-05-09 16:58

petersteindl skrev:Eftersom ni alla här på Forumet, utom jag, är audiofiler så är det dags att helt enkelt definiera vad en audiofil är så kommer härmed den uppenbara och entydiga definitionen och den gäller er alla, helt undantagslöst.

På tuben finns definitionen:
[ YouTube ]


[ YouTube ]


Då ni tittar på denna definition så kommer ni känna igen er. Det behöver inte ens diskuteras. Det är grundläggande Axiom som inte behöver bevisas. Det är som termodynamikens 2a huvudsats.

Så, nu vet ni det.

MvH
Ickeaudiofil

Haha - ja men visst känner man igen sig. Sådär höll jag också på för 20 år sen. Bytte grejer och drömde om nytt. Klockrent att de avslutar hela skiten med Dire Straits också!
Tur att snubben har en hemlig låda i källaren med lite magneter och kanske nån spole i som fixar nåt med jordningen, och viktigt att den är inkopplad på rätt håll. Annars skulle det nog låta bakvänt.

Kul!

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39778
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-05-10 02:47

Stranne skrev:
petersteindl skrev:Eftersom ni alla här på Forumet, utom jag, är audiofiler så är det dags att helt enkelt definiera vad en audiofil är så kommer härmed den uppenbara och entydiga definitionen och den gäller er alla, helt undantagslöst.

På tuben finns definitionen:
[ YouTube ]


[ YouTube ]


Då ni tittar på denna definition så kommer ni känna igen er. Det behöver inte ens diskuteras. Det är grundläggande Axiom som inte behöver bevisas. Det är som termodynamikens 2a huvudsats.

Så, nu vet ni det.

MvH
Ickeaudiofil

Haha - ja men visst känner man igen sig. Sådär höll jag också på för 20 år sen. Bytte grejer och drömde om nytt. Klockrent att de avslutar hela skiten med Dire Straits också!
Tur att snubben har en hemlig låda i källaren med lite magneter och kanske nån spole i som fixar nåt med jordningen, och viktigt att den är inkopplad på rätt håll. Annars skulle det nog låta bakvänt.

Kul!

Exakt. Det är den fulländade karikatyren på den utdöende gubbarten homo audiofiliensis.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39778
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-05-24 19:29

Idag fyller "gubben" och Nobelpristagaren Bob Dylan 80 bast. Hip Hip Hurra!

Bild
Fast bilden är inte tagen idag.

Den här är kanske mer representativ.
Bild

https://www.svt.se/kultur/bob-dylan-fyller-80-ar-idag




MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39778
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-06-09 13:17

Senaste nytt!

EXTRA EXTRA! READ ALL ABOUT IT!

Nu verkar det som om Ljud kommer mer i focus.
https://audioxpress.com/article/listening-to-apple-music-spatial-audio-with-dolby-atmos-music

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39778
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-06-11 01:59

2021-06-11, 01:59

Jag ser just att tråden uppnått 800.000 visningar. :D

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21075
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Peter Steindl?

Inläggav E » 2021-06-11 04:36

Grattis, Peter! Det måste väl firas med något gott? 8)

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39778
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-06-12 01:06

Tackar. Jag fick inspiration och tog dig på orden och firade. :)

Det blev gul melon med skinka från Toscana samt italiensk superb prickig korv. Chianti Classico Riserva 2015. Därefter kokt färsk potatis med stekta abborrefiléer. Jättegott. Först öl från Wieninger Maibock. Vitt vin till fisken.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
smile
 
Inlägg: 1144
Blev medlem: 2006-04-10
Ort: Rimbo

Re: Peter Steindl?

Inläggav smile » 2021-06-12 10:16

E skrev:Grattis, Peter! Det måste väl firas med något gott? 8)

Mvh E*


Det är väl Rookie som borde gratuleras, det är ju hans tråd?

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Peter Steindl?

Inläggav hifikg » 2021-06-12 10:48

Välbesökt och intressant tråd, med många cliffhangers :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21075
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Peter Steindl?

Inläggav E » 2021-06-17 18:30

Här är något riktigt högbrusigt som jag tror att Peter ändå tycker platsar i tråden:

Richard Juhlin hos Matgeek del 1:

Del 2:

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39778
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-06-24 14:20

Imorgon hamnar jordgubbar i ovanstående principiella dryck. :lol: :D

Annars är det sill och nubbe och läskande god öl som gäller.

GLAD MIDSOMMAR TILLÖNSKAS ALLA OCH ENVAR!

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
sammel
 
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2013-11-17
Ort: Oskarshamn

Re: Peter Steindl?

Inläggav sammel » 2021-06-24 14:26

Tack det samma Peter.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Peter Steindl?

Inläggav Baffel » 2021-06-24 14:43

Passa på att håna fransmännen!

Små grodorna

Melodin har spårats till en militärmarsch från den franska revolutionen, "La Chanson de l’Oignon" ("Löksången")[1][2], med refrängen "Au pas, camarade, au pas camarade / au pas, au pas, au pas! (I takt, kamrat!). Lök var vanlig proviant bland soldaterna.[3] "Groda" är en vanlig brittisk pejorativ benämning på fransmän. Därför förmodas text och melodi gått via en engelsk nidvisa, kanske som "Au pas, grenouille” (”I takt, groda” ), innan den populariserades i Sverige.[1][3][4]

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sm%C3%A5_grodorna



Glad Midsommar. :)

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Peter Steindl?

Inläggav Tangband » 2021-06-24 15:44

sammel skrev:Tack det samma Peter.


Tack detsamma, sammel och Peter :)

Användarvisningsbild
oa51
 
Inlägg: 1319
Blev medlem: 2006-10-26
Ort: Tokstaden

Re: Peter Steindl?

Inläggav oa51 » 2021-06-24 18:21

DITO
mvh
Peter
OA51,OA51kloner, 3st OA116, OA14, 2st OA12, Snell EIII, Ino pi60, EPS-1, Pioneer S-Cn301, 8st LTS B1h, 10 st SLS 10´(42l slutna)

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3645
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Peter Steindl?

Inläggav juanth » 2021-07-04 19:41

78D31BFA-8244-4DA1-BE69-1765A8265399.jpeg
78D31BFA-8244-4DA1-BE69-1765A8265399.jpeg (84.02 KiB) Visad 7454 gånger


Eftersom den här tråden är lite av en mixad tråd så kanske den här inte räknas som off-topic?
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39778
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-07-05 03:25

Än är jag inte grounded. :)

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3645
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Peter Steindl?

Inläggav juanth » 2021-07-05 11:17

petersteindl skrev:Än är jag inte grounded. :)

MvH
Peter


It’s required at least six feet cables to get grounded for good. :)
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Peter Steindl?

Inläggav Nattlorden » 2021-07-05 15:13

petersteindl skrev:Eftersom ni alla här på Forumet, utom jag, är audiofiler så är det dags att helt enkelt definiera vad en audiofil är så kommer härmed den uppenbara och entydiga definitionen och den gäller er alla, helt undantagslöst.

På tuben finns definitionen:
[ YouTube ]


[ YouTube ]


Då ni tittar på denna definition så kommer ni känna igen er. Det behöver inte ens diskuteras. Det är grundläggande Axiom som inte behöver bevisas. Det är som termodynamikens 2a huvudsats.

Så, nu vet ni det.

MvH
Ickeaudiofil


Flertalet "prylar" jag lyssnat på just det exemplaret inne hos Calle när det begav sig.... Där har man lyssnat "bort" flertalet timmar.... :mrgreen:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39778
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-07-07 12:54

Nu finns ett program på SR.se som jag lyssnade på i morse.

https://sverigesradio.se/avsnitt/jazz-pa-svenska-jan-johanssons-ododliga-succe

En odödlig skiva som aldrig blir mossig. Skulle lika gärna kunnat spelats in idag. Det är inte mycken musik som stått tidens tand.
Det har diskuterats mycket gällande denna skiva om vad det är som gör den så speciell.
Jag har min teori som ännu inte tagits upp och det är just att den musikaliskt sett fortfarande står sig och är nutida, framtida och dåtida.
Det finns många bra skivor som är musikaliska höjdpunkter, men som var ett frimärke för sin tid. Det absolut mesta inom pop och rock är så, men även jazz.
Miles Davis tillhör undantagen och det finns några till. Den klassiska musiken är heller inget undantag. Det mesta är från en svunnen tid och låter så, även fast man spelar det idag med behållning.

Då kan man fråga sig vad det är som gör Jazz på Svenska till ett tidsdokument som alltid är aktuellt. Är det Jan Johanssons anslag på pianot? Är det Jan Johanssons spel? Är det klangen i pianot? Är det kombinationen bas och piano? Är det låtarna i sig d v s folkmusik?

Personligen tror jag att det är en kombination av flera saker men den absolut nödvändiga ingrediensen är att musiken framförs på ett episkt sätt. Varje låt blir ett epos, hela skivan är som ett epos. Det blir som en berättelse där verklighet och myt sammanflätas, precis som dur och moll ständigt cirkulerar runt varandra i musiken, där glädje och vemod alterneras. Som att rulla upp ett DNA i folksjälen. Berättelsen har inget slut. Därför funkar den igår, idag och imorgon. För att bli ett epos så måste musiken spelas episkt. Det var Jan Johansson mästare på. Miles Davis kunde få till detta, men varje Miles skiva hade sin storhetstid även fast de fortfarande kan spelas med stor behållning. Jazz på Svenska har fortfarande alltigenom sin storhetstid. Det går igenom på varje ton. En svävande vibration över skog och vidder. Jag rekommenderar, lyssna själva på programmet.

Här är en ganska okänd live-spelning. Visste själv inte att den fanns innan idag. En helt okänd skiva för mig och troligtvis för de absolut flesta på forumet.
https://www.youtube.com/watch?v=GuGqb3GzClY&list=OLAK5uy_mitw0DAznenkF5ynAHwCzqb6QA5gq57wE&index=11

Jag önskar er alla en fin sommar!

MvH
Peter
Senast redigerad av petersteindl 2021-07-07 13:29, redigerad totalt 1 gång.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Peter Steindl?

Inläggav Tangband » 2021-07-07 13:27

Den skivan är ju väldigt speciell. Jan spelar med ett fantastiskt anslag, men även basisten och Jan är oerhört lyhörda i samspelet .
Kort sagt - en fantastisk skiva och jag håller med dig helt, Peter.

Som ett kuriosa blev Jans son, Jens Johansson en av världens i särklass bästa keyboardister inom metal, och han började sin karriär med att spela på de fyra första Yngwie Malmsteen skivorna, där han även hjälpte till med låtskrivandet. Han har nu medverkat på 64 olika skivor, inklusive Dio, Tony mcalpine, samt även tillsammans med jazz-fusion musiker inom jazz-genren, som tex Allan Holdsworth.

Läs mer här :

https://en.wikipedia.org/wiki/Jens_Johansson

http://dmme.net/interviews/johansson.html

Jag kan rekommendera låten ”Rising force” från skivan ”Odysseus” med Joey Lynn Turner på sång ( ex rainbow) - där kan man höra extrema keyboard-solon som aldrig senare hörts i Metal-genren.

För både Jan och Jens vilar pappa Bach som en tydligt och viktig influens vilket kan höras på nästan alla låtar .
Senast redigerad av Tangband 2021-07-07 13:56, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39778
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-07-07 13:33

Tangband skrev:Den skivan är ju väldigt speciell. Jan spelar med ett fantastiskt anslag, men även basisten och Jan är oerhört lyhörda i samspelet .
Kort sagt - en fantastisk skiva och jag håller med dig helt, Peter.

Som ett kuriosa blev Jans son, Jens Johansson en av världens i särklass bästa keyboardister inom metal, och han började sin karriär med att spela på de fyra första Yngwie Malmsteen skivorna, där han även hjälpte till med låtskrivandet.

Jag kan rekommendera låten ”Rising force” från skivan ”Odysseus” med Joey Lynn Turner på sång ( ex rainbow) - där kan man höra extrema keyboard-solon som aldrig senare hörts i Metal-genren.

För både Jan och Jens vilar pappa Bach som en tydligt och viktig influens vilket kan höras på nästan alla låtar .


Aha, visste inte ens att han hade barn. Jag redigerade mitt inlägg och lade till en helt okänd skiva värd att lyssna på. Bara stora svenska jazzmusiker är med.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Magnuz
 
Inlägg: 12349
Blev medlem: 2003-08-08

Re: Peter Steindl?

Inläggav Magnuz » 2021-07-07 16:32

Tangband skrev:
Som ett kuriosa blev Jans son, Jens Johansson en av världens i särklass bästa keyboardister inom metal, och han började sin karriär med att spela på de fyra första Yngwie Malmsteen skivorna, där han även hjälpte till med låtskrivandet. Han har nu medverkat på 64 olika skivor, inklusive Dio, Tony mcalpine, samt även tillsammans med jazz-fusion musiker inom jazz-genren, som tex Allan Holdsworth.


Glöm inte heller trumslagande brodern Anders som också spelat med Yngwie Malmsteen.

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3363
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: Peter Steindl?

Inläggav eljulio » 2021-07-07 19:31

petersteindl skrev:Nu finns ett program på SR.se som jag lyssnade på i morse.

https://sverigesradio.se/avsnitt/jazz-pa-svenska-jan-johanssons-ododliga-succe

En odödlig skiva som aldrig blir mossig. Skulle lika gärna kunnat spelats in idag. Det är inte mycken musik som stått tidens tand.
Det har diskuterats mycket gällande denna skiva om vad det är som gör den så speciell.
Jag har min teori som ännu inte tagits upp och det är just att den musikaliskt sett fortfarande står sig och är nutida, framtida och dåtida.
Det finns många bra skivor som är musikaliska höjdpunkter, men som var ett frimärke för sin tid. Det absolut mesta inom pop och rock är så, men även jazz.
Miles Davis tillhör undantagen och det finns några till. Den klassiska musiken är heller inget undantag. Det mesta är från en svunnen tid och låter så, även fast man spelar det idag med behållning.

Då kan man fråga sig vad det är som gör Jazz på Svenska till ett tidsdokument som alltid är aktuellt. Är det Jan Johanssons anslag på pianot? Är det Jan Johanssons spel? Är det klangen i pianot? Är det kombinationen bas och piano? Är det låtarna i sig d v s folkmusik?

Personligen tror jag att det är en kombination av flera saker men den absolut nödvändiga ingrediensen är att musiken framförs på ett episkt sätt. Varje låt blir ett epos, hela skivan är som ett epos. Det blir som en berättelse där verklighet och myt sammanflätas, precis som dur och moll ständigt cirkulerar runt varandra i musiken, där glädje och vemod alterneras. Som att rulla upp ett DNA i folksjälen. Berättelsen har inget slut. Därför funkar den igår, idag och imorgon. För att bli ett epos så måste musiken spelas episkt. Det var Jan Johansson mästare på. Miles Davis kunde få till detta, men varje Miles skiva hade sin storhetstid även fast de fortfarande kan spelas med stor behållning. Jazz på Svenska har fortfarande alltigenom sin storhetstid. Det går igenom på varje ton. En svävande vibration över skog och vidder. Jag rekommenderar, lyssna själva på programmet.

Här är en ganska okänd live-spelning. Visste själv inte att den fanns innan idag. En helt okänd skiva för mig och troligtvis för de absolut flesta på forumet.
https://www.youtube.com/watch?v=GuGqb3GzClY&list=OLAK5uy_mitw0DAznenkF5ynAHwCzqb6QA5gq57wE&index=11

Jag önskar er alla en fin sommar!

MvH
Peter


En fantastisk musiker på alla sätt. Instämmer i allt. För mig är anslaget han hade väldigt speciellt, så i total harmoni med det svenska vemodet. En kontrast till... Tja, Wells?

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39778
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-07-20 20:59

Hur många av er har en massa musik med Ginastera? :)

Jag har några saker på CD. Fick tips om denna konsert som jag börjat lyssna på. Synnerligen trevligt. Hilary är en fantom på violin. Vad tycker forumets professionella violinist?



Som bonus kan man lyssna på hans pianomusik.



MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Peter Steindl?

Inläggav hifikg » 2021-07-20 23:39

petersteindl skrev:...Här är en ganska okänd live-spelning. Visste själv inte att den fanns innan idag. En helt okänd skiva för mig och troligtvis för de absolut flesta på forumet.
https://www.youtube.com/watch?v=GuGqb3GzClY&list=OLAK5uy_mitw0DAznenkF5ynAHwCzqb6QA5gq57wE&index=11


Jag beställde min härifrån, leveranstiden var lång vill jag minnas, men den dök upp till skillnad från Värmlands Gosskör eller vad det var jag beställde för sex år sedan

https://www.gazell.net/products/arne-domnerus-orkester-ett-dagsverke
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Peter Steindl?

Inläggav RogerGustavsson » 2021-07-21 12:11

Skivan finns även på Qobuz och Tidal.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39778
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-07-21 12:50

Jättebra. :D

Till alla er som vill läsa lite om Decca Sound och inspelningar av klassisk musik så finns det en bra sida.

http://polymathperspective.com/?p=3219&fbclid=IwAR0DxsxI-sCPE7-Xe3CzZzuMOsFVgsuG8-lUKjOB6RtFb5YaQNvWlvX-Ouw

Den är dock inte uppdaterad till https: så det kommer stå att sidan inte är säker.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: smile och 16 gäster