Peter Steindl?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35481
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Peter Steindl?

Inläggav paa » 2021-02-11 14:49

Morello skrev:800 gram till en person? :) Låter gott. Hoppas det blev mätt - kanske mätt resten av året?


För övrigt borde den här tråden flyttas till medlemstrådarna.

Det gjordes ju en gång, och det föll inte ut väl, kan man säga.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
smile
 
Inlägg: 1141
Blev medlem: 2006-04-10
Ort: Rimbo

Re: Peter Steindl?

Inläggav smile » 2021-02-11 15:29

Jag trodde att Faktiskt.io var en diktatur?

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Peter Steindl?

Inläggav goat76 » 2021-02-11 15:48

paa skrev:
Morello skrev:800 gram till en person? :) Låter gott. Hoppas det blev mätt - kanske mätt resten av året?


För övrigt borde den här tråden flyttas till medlemstrådarna.

Det gjordes ju en gång, och det föll inte ut väl, kan man säga.


Men det jag kan tycka är att tråden borde hålla sig mer strikt till ämnet HiFi då den faktiskt ligger i forumdelen "Generellt om hifi". Trådskaparen ställde frågor angående Peter Steindl från ett HiFi-perspektiv, inte vad han har för matvanor eller andra intressen på sidan om HiFi-intresset.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-02-11 16:06

En del människor inspirerar, andra människor gör det inte. Det är inte svårt att se skillnaden.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Peter Steindl?

Inläggav Morello » 2021-02-11 16:12

Detta är knappast en fråga om inspiration - det är en ordningsfråga. Medlemstrådar skall inte sortera under "generellt om hifi".
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-02-11 16:49

Ser inte logiken i ditt resonemang mellan ordning och inspiration. Kan inte se att Rookie har frågat om dig i denna tråd. Det kanske saknas en tråd där någon frågar vem du är?

Morello skrev:Detta är knappast en fråga om inspiration - det är en ordningsfråga. Medlemstrådar skall inte sortera under "generellt om hifi".


Detta är inte en medlemstråd, annat än i så fall Rookies. Tråden startades av Rookie innan jag blev medlem. Jag kan starta en tråd som heter: Vem är mannen bakom Sybarite Audio? Den skulle jag med glädje läsa. :D

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-02-13 05:53

Jag har nu sett denna jätteintressanta vetenskapliga video. Synnerligen intressant föreläsning. Rekommenderas att se.



Det handlar om fältteori. Quantum Felds.

Om man tittar på ljud och analyserar vågekvationen så är det också en form av fältteori. Det bygger på vågor som även kan kallas vibrationer. Något som rör sig kring någon form av jämviktsläge. Energin är i vågen. partiklarna i ljud är luftpartiklar. Luft är inte ett grundämne, däremot består luft av flera grundämnen och det är gaser. Syre, kväve, argon exempelvis. Sedan finns det föreningar av två eller flera grundämnen i luften. Koldioxid eller metan är 2 exempel.

Jag ser många gemensamma nämnare med ljud och vågekvationen inom akustiken i jämförelsen med standardmodellen eller delar av standardmodellen.
Exempel är de 4 dimensionerna, ∂x, ∂y, ∂z och ∂t. Förändring av ingående parametrar d v s rörelse av något, dels i rummet dels och i tiden. Detta kallas derivata och finns i differentialekvationer. Det blir en form av hastighet. Sedan kan man analysera förändring av hastighet och då fås acceleration. Det uttrycks som andraderivator d v s derivatan på derivatan. Samma dimensioner återkommer som Einstein använder sig av i realitetsteorin. Där påverkar de varandra vilket uttrycks i rumstiden. Det finns fält och vågor även i Maxwells ekvationer som behandlar elektromagnetiska fält.

Vad gäller fenomenet och företeelsen ljud som akustiska vågor så har jag anledning att återkomma till det. Det finns många olika fenomen gömda i vågekvationen, bl.a. stående våg som är ett särdeles missuppfattat fenomen. Eftersom det är ett så pass alldagligt fenomen gällande akustiska fenomen med införandet av begränsningsytor, d v s ljudvågor i rum och speciellt i små rum, så måste man komma förbi missuppfattningar för att komma vidare i förståelsen av akustiken.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-02-18 17:27

Sådär, nu är vi igång igen. :D

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Plymotonic
 
Inlägg: 142
Blev medlem: 2005-03-09
Ort: the Distillery

Re: Peter Steindl?

Inläggav Plymotonic » 2021-02-18 17:40

petersteindl skrev:Sådär, nu är vi igång igen. :D

Mvh
Peter


Japp, det var på tiden :D

/ply
Carlsson Proselyte | Står nöjdare med en Mezcatonic

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35481
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Peter Steindl?

Inläggav paa » 2021-02-18 19:52

petersteindl skrev:Sådär, nu är vi igång igen. :D

Mvh
Peter

Har du inte filat på något monsterinlägg under tiden? Ett white paper t.ex?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Peter Steindl?

Inläggav hifikg » 2021-02-18 19:54

Nä, han har utbildat mig i ämnet "Stående Vågor" bl a. Vid nästa avbrott ska jag få höra storyn om Stig Carlsson :)
Tack för samtalet Peter, även om jag inte hängde med till 100% så var det trevligt att prata med dig. Vilket engagemang!
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-02-18 20:00

paa skrev:
petersteindl skrev:Sådär, nu är vi igång igen. :D

Mvh
Peter

Har du inte filat på något monsterinlägg under tiden? Ett white paper t.ex?


Jo, det är under construction som det heter. Ämnen som kommer belysas. Vad är rumsegenskaper? Är rumsresonanser en rumsegenskap? Vad är en stående våg? Hur uppstår en stående våg? Det är sådana frågeställningar som kommer belysas.

Annars håller jag på med att montera 8 par Bremen 3D8 Mk2 Signature som skall skickas till Norge.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Peter Steindl?

Inläggav Morello » 2021-02-18 20:07

petersteindl skrev:Ser inte logiken i ditt resonemang mellan ordning och inspiration. Kan inte se att Rookie har frågat om dig i denna tråd. Det kanske saknas en tråd där någon frågar vem du är?

Morello skrev:Detta är knappast en fråga om inspiration - det är en ordningsfråga. Medlemstrådar skall inte sortera under "generellt om hifi".


Detta är inte en medlemstråd, annat än i så fall Rookies. Tråden startades av Rookie innan jag blev medlem. Jag kan starta en tråd som heter: Vem är mannen bakom Sybarite Audio? Den skulle jag med glädje läsa. :D

Mvh
Peter


Den startade inte en som en medlemstråd, men du har gjort den till en sådan. Jag klandrar dig absolut inte för det, men tråden hör inte (längre) hemma i "generellt om hifi".
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-02-18 20:21

Morello skrev:
petersteindl skrev:Ser inte logiken i ditt resonemang mellan ordning och inspiration. Kan inte se att Rookie har frågat om dig i denna tråd. Det kanske saknas en tråd där någon frågar vem du är?

Morello skrev:Detta är knappast en fråga om inspiration - det är en ordningsfråga. Medlemstrådar skall inte sortera under "generellt om hifi".


Detta är inte en medlemstråd, annat än i så fall Rookies. Tråden startades av Rookie innan jag blev medlem. Jag kan starta en tråd som heter: Vem är mannen bakom Sybarite Audio? Den skulle jag med glädje läsa. :D

Mvh
Peter


Den startade inte en som en medlemstråd, men du har gjort den till en sådan. Jag klandrar dig absolut inte för det, men tråden hör inte (längre) hemma i "generellt om hifi".


Nej, det är ingen medlemstråd. Hade jag kunnat svara Rookie i hans tråd utan att vara medlem så hade jag gjort det och fortsatt göra det. Hur går det med ryssen? :) Vem är mannen bakom Sybarite Audio? Verkar vara läge för en sådan tråd.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Peter Steindl?

Inläggav Morello » 2021-02-18 20:23

Det är jag som är mannen bakom Sybarite Audio - det finns info i min medlemstråd! :)
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-02-18 22:16

Morello skrev:Det är jag som är mannen bakom Sybarite Audio - det finns info i min medlemstråd! :)


Jättebra, då kan du ju skriva där. :)

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
SoleldTHX
 
Inlägg: 183
Blev medlem: 2009-05-05
Ort: Söder om Sthlm

Re: Peter Steindl?

Inläggav SoleldTHX » 2021-02-19 07:21

petersteindl skrev:
Morello skrev:Det är jag som är mannen bakom Sybarite Audio - det finns info i min medlemstråd! :)


Jättebra, då kan du ju skriva där. :)

Mvh
Peter


+1
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att att lära oss någonting nytt.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Peter Steindl?

Inläggav Morello » 2021-02-19 13:12

petersteindl skrev:
Morello skrev:Det är jag som är mannen bakom Sybarite Audio - det finns info i min medlemstråd! :)


Jättebra, då kan du ju skriva där. :)

Mvh
Peter



Ja, det gör jag ju lite då och då. :)
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Peter Steindl?

Inläggav hifikg » 2021-02-22 10:19

Du har alltså besök än det uppges att hela ämnet "Generellt om hifi" har... så din sammanställning över vad som är poppis på Faktiskt haltar betänkligt. Just sayin´.

Kolla trådarna om vad vi lyssnar på och vad vi köpt för musik senast... spöar ski-en ur de flesta trådar, så nog är musik det stora intresset som förenar oss på Faktiskt.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Peter Steindl?

Inläggav Morello » 2021-02-22 10:50

Vem syftar "du" på i ovanstående inlägg?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
STDI
Carlssonsk apostel
 
Inlägg: 2493
Blev medlem: 2009-10-06
Ort: ho-acoustic

Re: Peter Steindl?

Inläggav STDI » 2021-02-22 10:50

hifikg skrev:Du har alltså besök än det uppges att hela ämnet "Generellt om hifi" har... så din sammanställning över vad som är poppis på Faktiskt haltar betänkligt. Just sayin´.

Kolla trådarna om vad vi lyssnar på och vad vi köpt för musik senast... spöar ski-en ur de flesta trådar, så nog är musik det stora intresset som förenar oss på Faktiskt.

Nej. Du jämför olika saker.
Just nu har "Generellt om hifi" 10901 trådar och 521499 INLÄGG,
Denna tråd har 4788 svar och 742627 VISNINGAR.
Eller menar du något annat?
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Peter Steindl?

Inläggav hifikg » 2021-02-22 10:55

Ah, så är det kanske. "Du" syftar på Peter som i en tråd hävdade att "Öppen Diskussion" är det populäraste ämnet på Faktiskt. Kanske har han rätt ändå då, om man nu inte tycker att det är ett intresse som gör att man tittar in i en diskussion och följer den utan att lämna avtryck hver gang.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Peter Steindl?

Inläggav Morello » 2021-02-22 11:08

Det är väl så att att faktiskt.io attraherar ganska mycket folk som mer eller mindre saknar intresse för musik och dito återgivning. I dagsläget finns i alla fall tre till fem flitiga skribenter som inte använder forumet för dess primära syfte. Jag kan väl tycka det är lite festligt; känns helt främmande för mig att registrera mig på kamera-foto-forum.nu för att sedan skriva tusentals inlägg om corona, kärnkraft och en massa annat utan anknytning till foto. :)
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
pingvinen
 
Inlägg: 3844
Blev medlem: 2005-07-04
Ort: Stockholm

Re: Peter Steindl?

Inläggav pingvinen » 2021-02-22 18:03

Morello skrev:Det är väl så att att faktiskt.io attraherar ganska mycket folk som mer eller mindre saknar intresse för musik och dito återgivning. I dagsläget finns i alla fall tre till fem flitiga skribenter som inte använder forumet för dess primära syfte. Jag kan väl tycka det är lite festligt; känns helt främmande för mig att registrera mig på kamera-foto-forum.nu för att sedan skriva tusentals inlägg om corona, kärnkraft och en massa annat utan anknytning till foto. :)


Är det verkligen så? Att det finns tre till fem skribenter som skriver mestadels, eller kanske till och med enkom, om ämnen under "öppen diskussion" säger inte så mycket om helheten. Om denna handfull medlemmar, och även övriga medlemmar, skriver om HiFi eller annat skulle kunna bero på tex dessa faktorer:
1. Anser sig ha all nödvändig information om HiFi redan
2. Vill inte ställa "dumma frågor" med risk att bli hånad av någon messerschmitter
3. Vill inte svara på andras frågor då det bara blir tjafs om olika infallsvinklar, spårar ur i OT, eller slutar med kvantfysik
4. De är i alla typer av forum för att propagera sin ståndpunkt, även kamera-foto-forum.nu
5. De kom hit av intresse för HiFi, men nu vill de prata annat med vännerna på faktiskt.io.
6. De är troll
7. Du är ett troll
8. Jag är ett troll
9. Fyll på med fler möjligheter, de är många...

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35481
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Peter Steindl?

Inläggav paa » 2021-02-22 18:08

STDI skrev:
hifikg skrev:Du har alltså besök än det uppges att hela ämnet "Generellt om hifi" har... så din sammanställning över vad som är poppis på Faktiskt haltar betänkligt. Just sayin´.

Kolla trådarna om vad vi lyssnar på och vad vi köpt för musik senast... spöar ski-en ur de flesta trådar, så nog är musik det stora intresset som förenar oss på Faktiskt.

Nej. Du jämför olika saker.
Just nu har "Generellt om hifi" 10901 trådar och 521499 INLÄGG,
Denna tråd har 4788 svar och 742627 VISNINGAR.
Eller menar du något annat?

Om man jämför med hur många trådar på forumet som handlar om musik och/eller hifi, med hur många trådar som inte gör det, så är det ju överväldigande många fler som handlar om musik och hifi!
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Peter Steindl?

Inläggav petersteindl » 2021-02-22 19:00

paa skrev:
STDI skrev:
hifikg skrev:Du har alltså besök än det uppges att hela ämnet "Generellt om hifi" har... så din sammanställning över vad som är poppis på Faktiskt haltar betänkligt. Just sayin´.

Kolla trådarna om vad vi lyssnar på och vad vi köpt för musik senast... spöar ski-en ur de flesta trådar, så nog är musik det stora intresset som förenar oss på Faktiskt.

Nej. Du jämför olika saker.
Just nu har "Generellt om hifi" 10901 trådar och 521499 INLÄGG,
Denna tråd har 4788 svar och 742627 VISNINGAR.
Eller menar du något annat?

Om man jämför med hur många trådar på forumet som handlar om musik och/eller hifi, med hur många trådar som inte gör det, så är det ju överväldigande många fler som handlar om musik och hifi!


Bra synpunkt. Det jag menar är att man inte skall förringa avdelningen som handlar om andra saker än om hifi. Den avdelningen är den enskilt största och nästan lika stor som Musikstugan och Generellt om hifi tillsammans. Det tyder trots allt på något. Lägger man ihop teknik och DIY och de andra hifirelaterade avdelningarna så blir totalen övervikt för hifi. Det vore väl skam annars. Så, det är ett hififorum, men där medlemmarna vill diskutera andra saker med likasinnade personer.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
NADifierad
inaktiv
 
Inlägg: 15267
Blev medlem: 2009-01-04
Ort: Karlskrona

Re: Peter Steindl?

Inläggav NADifierad » 2021-02-22 19:10

För egen del skulle jag tycka att forumet blev väääldigt tråkigt, om bara hifi och musik fick diskuteras.
Stereo = Dator, TV, Optiskt, Najda, InterM R300plus, Fukdist och 2 x 18” infra.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Peter Steindl?

Inläggav goat76 » 2021-02-22 19:51

NADifierad skrev:För egen del skulle jag tycka att forumet blev väääldigt tråkigt, om bara hifi och musik fick diskuteras.


För min egen del hade jag önskat att övrigt-delen aldrig ens hade skapats från första början, då hade allt bara handlat om det jag besöker detta forum för och huvudämnet hade kanske möjligtvis blomstrat mer än nu?
Att ta bort övrigt-delen i detta skede är dock otänkbart då skadan redan är skedd och många användare hade troligtvis demontrativt lämnat forumet helt och hållet.

Det är svårt att sia om hur det hade kunnat vara, men hur många kan det vara som lämnat forumet p.g.a andra medlemmars illa dolda politiska eller etniska syn, vilket annars kanske aldrig hade visat sig om diskussionerna endast handlade om HiFi?

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Peter Steindl?

Inläggav hifikg » 2021-02-22 20:54

Övrigt är okej bara vi håller oss till de ganska enkla regler och få begränsningar som finns. I det andra forat fick man enligt reglerna inte ens prata alkohol t ex, undrar om de någonsin diskuterar hur ett glas rött eller en god whisky påverkar lyssningsintrycken och hur hårt en sådan tråd modereras isåfall. Kanske kommer jag få veta det. Kanske inte. Om man känner att man måste lämna ett hifi-forum för att man inte får prata politik o religion så ska man nog göra det.

Hur ska jag nu koppla det här till trådämnet? Tja, Peter verkar vara en person som inte har något emot livets goda :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Peter Steindl?

Inläggav goat76 » 2021-02-22 21:12

hifikg skrev:Övrigt är okej bara vi håller oss till de ganska enkla regler och få begränsningar som finns. I det andra forat fick man enligt reglerna inte ens prata alkohol t ex, undrar om de någonsin diskuterar hur ett glas rött eller en god whisky påverkar lyssningsintrycken och hur hårt en sådan tråd modereras isåfall. Kanske kommer jag få veta det. Kanske inte. Om man känner att man måste lämna ett hifi-forum för att man inte får prata politik o religion så ska man nog göra det.

Hur ska jag nu koppla det här till trådämnet? Tja, Peter verkar vara en person som inte har något emot livets goda :)


Här avhandlas väl det mesta, men eftersom det här i grunden är ett HiFi-forum så bör man väl helst utgå ifrån det ämnet. :D

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster