Moderator: Redaktörer
Flint skrev:subjektivisten skrev:pressnings ställen
Menar du "pressningsställen"?
perstromgren skrev:Om man pressar en CD med programvara på olika ställen: kommer programmen att uppföra sig olika om när man installera dem på datorn? Jag har svårt att tro det.
Mayro skrev:Roxete i USA press mot Europapress var så stor skillnad på ljud så jag knappt hajade det vara likadan platta som spelades.
Låtarna lät inte ens lika eftersom instrumenten på USA pressen var så mycket mer färg o ton i mot den platta basfattiga europapressen..
subjektivisten skrev:Mayro skrev:Roxete i USA press mot Europapress var så stor skillnad på ljud så jag knappt hajade det vara likadan platta som spelades.
Låtarna lät inte ens lika eftersom instrumenten på USA pressen var så mycket mer färg o ton i mot den platta basfattiga europapressen..
Detta är nog med största sannorlikhet beroende på olika mastering. Det var inte det jag menade med detta dock.
subjektivisten skrev:perstromgren skrev:Om man pressar en CD med programvara på olika ställen: kommer programmen att uppföra sig olika om när man installera dem på datorn? Jag har svårt att tro det.
Detta är vad Barry Diament, audio engineer, också sa om detta:
[citat bortklippt]
subjektivisten skrev:Som sagt, har för mig detta var uppe på hififorum får ett antal år sedan och har för mig Öhman också var med i den tråden. Ska se om han har något att säga om detta.
perstromgren skrev:Om vi skulle hålla fast vid programexemplet en stund så länge, finns dat någon anledning att tro att olika presserier kan ge skillnader i innehåll?
subjektivisten skrev:Ingen mer som har någon kunskap om detta? Ska se om jag kan hitta Stålbergs inlägg på hifi forum.
Användare som besöker denna kategori: eljulio och 29 gäster