Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Mayro skrev:och jag anser dig enbart snacka en massa .
Just det svar jag hoppades på!
Nefilim skrev:Mayro skrev:och jag anser dig enbart snacka en massa .
Du gick på betet!
nl1970 skrev:Nefilim skrev:Du gick på betet!
Menar du att du är ett troll?
Än värre om du sitter och skriver trådar enbart för att starta bråk.Än mer anledning för moderatorer att verkligen börja haja du med de dina sänker forumet totalt...
Harryup skrev:Jag tycker det är en myt att vissa grupper som gillar "färgat ljud" byter grejor ofta bara för att dom verkar extra intresserade av nya apparater.
Nefilim skrev:nl1970 skrev:Nefilim skrev:Du gick på betet!
Menar du att du är ett troll?
Hoppas att jag inte är ett troll! Men kunde inte låta bli att svara på detta sätt. (Det hoppar grodor ur en i bland. Tyvärr)
Jag hade inte alls några planer, eller tankar på att skada eller attackera någon med min tråd! Tyvärr så blev det bara ett snabbt mothugg!
Mayro skrev:Än värre om du sitter och skriver trådar enbart för att starta bråk.Än mer anledning för moderatorer att verkligen börja haja du med de dina sänker forumet totalt...
Ursäkta om du tog illa vid Mayro! Det var inte riktat mot dig!!
Nefilim skrev:Jag har funderat en del på det här med "ormolja" och bakterien "Byticus Maximus"!
Jag har själv en gång i tiden varit anhängare av ormolja och dyrkabelköret. Även apparatbyten varje år, minst.
Men nu när jag kommit till insikt, så hör jag ingen skillnad på alla dessa konstiga tweaks, dyrkablar, dyrapparater osv.. (förr var jag tvärsäker att de var det bästa))
Nefilim skrev:Är det så, att de hifi"nördar" som byter prylar ständigt, och dessutom höjer den senaste apparaten till skyarna, är mer lättpåverkade av alla dessa dyra tweaks och oop? (läs ormoljeprylar)
Nefilim skrev:Dessutom tror jag att det är så att ju större kunskaper i ämnet, generellt, bidrar till skepticismen av all pseudovetenskap och fanatism ang oop.
Nefilim skrev:Jag tror det är så. Denna grupp av s.k hifimänniskor brukar dessutom även förringa akustiska åtgärder! Lite tankar bara. Vad tycker du??
Koffe skrev:TomasF skrev:Placebo works both ways- (antar jag). /Tomas F.
It sure does! Dock inte medvetenheten om den egna utsattheten.
meanmachine skrev:
Är den inte värd 100.000:-
Koffe skrev:TomasF skrev:Placebo works both ways- (antar jag). /Tomas F.
Naqref™ skrev:Koffe skrev:TomasF skrev:Placebo works both ways- (antar jag). /Tomas F.
Sant. Det finns de som till varje pris vill höra skillnad och de som inte vill höra skillnad.
meanmachine skrev:Är det någon som ens tänkt tanken att de som producerar prylar faktiskt seriös jobbar för ljudförbättringar.
meanmachine skrev:
meanmachine skrev:Är det någon som ens tänkt tanken att de som producerar prylar faktiskt seriös jobbar för ljudförbättringar.![]()
Dessa kontruktörer verkar generellt på detta forum vara synonymt med blodsugare som hänsyslöst förgriper sig på stackars vilsna själar som hopplöst driver omkring i detta förrvirringens hav. Kan det vara så att det finns fler än tre seriösa fabrikanter på jorden. Ino, SD, Rotel är kanske inte de ända som berdiver seriös verksamhet.
Tyvärr placerar vissa av er in er i ett hörn av förtvivlat avund till allt som är läckert och glimmar lite. Skulle det inte vara grymt att äga en Transrotor skivspelare om man hade råd och gillar musik. Eller är ni så vänstervridna att allt materialistisk är av ondo så ni måste avhålla er att läckert och dyrt.![]()
![]()
![]()
![]()
Dr Tinnitus skrev:Ta bara bilar som exempel. Kan man sæga att alla tillverkare seriøst jobbar før att bilarna ska bli bættre?? Ja det vill man ju så klart tro, men ær det verkligen så om man skrapar på ytan och kikar på djupet?
Subjektivisten skrev:Det har aldrig slagit dig att:
1. Det finns personer som inte vet helt vad dom sysslar med?
2. Att det finns folk medvetet bygger sina apparater för att dom ska ha ett visst sound dom föredrar?
meanmachine skrev:Tyvärr placerar vissa av er in er i ett hörn av förtvivlat avund till allt som är läckert och glimmar lite. Skulle det inte vara grymt att äga en Transrotor skivspelare om man hade råd och gillar musik. Eller är ni så vänstervridna att allt materialistisk är av ondo så ni måste avhålla er att läckert och dyrt.
dimitri skrev:meanmachine skrev:
Absolut, och mer därtill. Detta är ett konstverk. Salvador Dali skulle inte prestera ett bättre imago av en skivspelare, en anordning avsedd att spela av, <host>, fonogram.
Någon i en annan tråd nämnde att hifi är konst. Detta ÄR konst.
subjektivisten skrev:Harryup skrev:Jag tycker det är en myt att vissa grupper som gillar "färgat ljud" byter grejor ofta bara för att dom verkar extra intresserade av nya apparater.
Titta på olika forum. Där de är mer folk som kör helt subjektivt så byts det apparater varannan månad typ. Medans dom som är ute efter en mer objektiv återgivning inte alls byter lika ofta.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster