Moderator: Redaktörer
JeLe skrev:De som inte har insett att dvd-spelare presterar lika bra som renodlade cd-spelare
meanmachine skrev:JeLe skrev:De som inte har insett att dvd-spelare presterar lika bra som renodlade cd-spelare
Vad menar du. Är de dumma eller ? Tror du att du kommit på någon sanning som andra är bragda om? Vardör skulle en DVD prestera lika bra som en CD ?
JeLe skrev:Givet via dvd-spelare. De som inte har insett att dvd-spelare presterar lika bra som renodlade cd-spelare...........
Almen skrev:Min DVD-spelare kan faktiskt spela CD-skivor också!
bomellberg skrev:JeLe skrev:Givet via dvd-spelare. De som inte har insett att dvd-spelare presterar lika bra som renodlade cd-spelare...........
Oops, helt tvärt emot din egen signatur!
Richard skrev:JeLe skrev:Givet via dvd-spelare. De som inte har insett att dvd-spelare presterar lika bra som renodlade cd-spelare...........
Där har du fel, i praktiken.
JeLe skrev:Richard skrev:JeLe skrev:Givet via dvd-spelare. De som inte har insett att dvd-spelare presterar lika bra som renodlade cd-spelare...........
Vad? hur vet du att jag har fel? Vad i praktiken?
Jag har ju inte sagt min åsikt. Du gissar bara vad jag tycker, du vet inte!
Du fyller i meningen efter dina egna värderingar och fördomar, låt bli.
phloam skrev:Portabel cd* är en personlig favorit. Tar liten plats bredvid datorn ex.vis, när cd-enheten är upptagen med annat. Eller vanlig cd-spelare. Eller dator, beroende på var man råkar sitta.
* Oldschool-modell då naturligtvis!
Richard skrev:De flesta dedikerade CD-spelare låter bättre än dedikerade DVD-spelare, om man lyssnar och provar.
Edit: Det finns naturligtvis några DVD:s som låter bra, men inte i låga prisklasser, i vartfall inte i jämförelse med CD-spelare i samma prisklass.
JeLe skrev:Richard skrev:De flesta dedikerade CD-spelare låter bättre än dedikerade DVD-spelare, om man lyssnar och provar.
Edit: Det finns naturligtvis några DVD:s som låter bra, men inte i låga prisklasser, i vartfall inte i jämförelse med CD-spelare i samma prisklass.
nja det har hänt en del i de låga prisklasserna. Jag var själv på g att köpa Arcam CD73T en gång. Den kostar 7kkr. Jämförde mot Cambridge dvd89 hörde ingen större skillnad, så för mig duger dvd. Men bara för mig, hur det är för andra är upp till dem.
Richard skrev:JeLe skrev:Givet via dvd-spelare. De som inte har insett att dvd-spelare presterar lika bra som renodlade cd-spelare...........
Morello skrev:Richard skrev:JeLe skrev:Givet via dvd-spelare. De som inte har insett att dvd-spelare presterar lika bra som renodlade cd-spelare...........
Ja, såtillvida att DVD-maskinerna inte sällan för oväsen, kräver TV eller motsvarande och dessutom är långsamma i betjäningen.
Eller att CD-spelaren är orimligt dyr.Hedlund skrev:Tittar man på prisskillnaden mellan apparaterna så måste man erkänna att min billiga DVD presterar orimligt bra CD ljud per krona.
meanmachine skrev:Jag tycker det bevisar lite nivån på hifi när man med en 3000:- dvd tror att man inte får bätttre ljud. För mig säger detta att man lite ointresserat tråkat håller på med detta. Saknas passion och drivkraft och att lägga 250000:- x-tra för att få en minimal ljudförbättring är billigt om man verkligen vill ha gött ljud.
Vee Eight skrev:Varför tycker du att storleken på prislappen är ett bevis på mängd passion? På mängd välljud?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster