Moderator: Redaktörer
TomasF skrev:Nästan inte hifi men iallafall en anekdot:
En kompis kompis köpte för rätt länge sen en Bang&Olufsen videobandspelare i Singapore. Med global garanti... Om den gick sönder skulle det bara vara att kontakta B&O-representanten i hemlandet.
Videon pajade förståss, och då kontaktade han B&O i Sverige eller Danmark. Fick svaret:
"-Vi önskar vi kunde hjälpa dig reparera den men tyvärr, vi har aldrig tillverkat eller sålt någon videoapparat".
/Tomas F. /edit:stavn./
Hmm. Om jag köper en förstärkare vill jag att den förstärker signalen. Inget annat. Den får gärna vara billig också...Nils skrev:en kompis undrade varför jag köpte en ny förstärkare. såna förstärker ju bara signalen enligt honom, inget man behöver lägga ut mycket pengar på. mitt ansiktsuttryck såg ungefär ut så här då
m_persson79 skrev:HiFi är en lustig hobby
Lite OT men lite kul iaf
Var hos en vän nyligen och skulle lyssna på hans utrustning.
Hyfsat HighEnd (~50kkr). Sätter på en skiva med Zelmani.. efter c:a 30s så påpekar jag att,
- Du, det är nått som e skumt.. vissa saker hörs inte..
- Hmm.. ska kolla... (han sitter brevid mig, faktiskt.se en kabelförespråkare)
Den högra högtalaren var inte inkopplad.![]()
![]()
![]()
Fett att höra stor skillnad på kablar (visst, det finns ju felkonstruerade men ändå..) men inte direkt reagera på att 1 av 2 högtalare inte är inkopplad.
boyafraid skrev:hur menar du att hifi-klyschor applicerar på andra forum?
typ, att man på flashback pratar om någon holländsk svamp man käkat helt utan förväntningar på resultat och ändå blivit så jävla bäng, och då har frugan kommit in i rummet och utbrustit "men gud, du är verkligen så jävla bäng, har du käkat holländsk svamp?"