I mitt fall så handlar det mycket om att det nya rummet är mycket kalare och hårdare än det gamla.
I det förra rummet hade jag mjuka möbler och en stor rackarns vattensäng i ett hörn, liksom heltäckningsmatta olch ganska tjock grov strukturtapet. Sen inte minst tre basabsorbenter från Svanå Miljöteknik, den gamla hörntypen, och tre mellanregister absorbenter. I nya rummet så har jag skrotat alla gamla absorbenter då jag planerar att köpa nya sådana som är snyggare och förhoppningsvis ännu bättre. Det är golv i valnötsplank och vanlig tapet på vägarna.
När jag tänker efter så bör det bli en rejäl skillnad bara jag får på ett par mattor på golvet, lite grejor på väggarna och lite lämpliga absorbenter här och var. Och baxa runt lite med högtalarna så klart.
Jag var t o m så djärv idag att jag köpte mig ett par nya högtalarkablar med
Mina gamla Supra 10kvadratare var för korta i nya rummet, så jag måste handla nytt, och Supra har tydligen lagt av med dessa grova kablar!? Tänkte mest göra en liten nödlösning så jag fick lyssna på högtalarna lite, så näsan riktades mot Biltema i Västerås när jag ändå var i stan. Men tro på fan de var helt tomma på högtalarkablar. Så det fick bli 5 meter kabel på lösvikt hos BRL, bilradiolagret i samma stad. 4kvadratare a 22 kr/m. Den var ful som stryk med sin protesfärgade nyans, så det får bli någon mörkare kabel sen inte syns så väl mot det mörka valnötsgolvet.
Dr Tinnitus