Hotspur skrev:Skrämmande resultat, så här långt:
Ja!
34% [ 20 ]
Nej, men jag kanske kommer att bli.
36% [ 21 ]
Alltså, 70% av faktiskts medlemmar är eller kanske blir LTS-frälsta...
Jag tror du missar poängen Stefan, frälsning är att tro
utan bevis. I varje fall bibelns version av frälsningen.
Att tro på det som är kartlagt och man begriper är något helt annat. De flesta är nog överens om att man inte skall slå sina barn också, troligen fler än 70% av landets befolkning. Ungefär så är det med LTS - vettiga idéer får sympatisörer!
Siffror är inte skrämmande för att de är stora, de är skrämmande när de är stora och har en hemsk innebörd...
Om man till exempel gjorde en enkät där man försökte med några frågor undersöka om folk hade sunt förnuft*, och fann att 70% var i avsaknad av dyligt, då skulle det kunna vara skrämmande.
Om det är så att bara 1/3 är medlemmar i LTS, men ytterligare 1/3 kanske kan tänka sig att bli det, visar det väl två saker:
1. Du har inte varit så framgångsrik i din hatkampanj.
2. Det som LTS står för, överensstämmer skapligt bra med ganska mångas drömmar om, och syn på, musikåtergivning. Mig förvånar det inte så mycket, för det var orsaken till att jag själv gick med i LTS för många år sedan, trots att jag är utpräglad anarkist och antikollektivist (icke att förväxla med asocial¤). En förening så vettig som LTS ville jag ändå vara medlem i.
Vh, Ing. Öhman
*Säg att man frågade om saker som är rent överlevnadsviktiga eller humanistiska eller kunskapsinriktade, t ex om det är ofarligt att dränka in sig i bensin och leka med tändstickor, om det är nyttigt att äta bly och aluminium (med kvicksilver som dryck#), om det är kul för djur att bli slagna, eller om 1 kg guld väger mer än 11 hg bomull.
#Fast det är i och för sig rätt ofarligt att dricka kvicksilver, så länge det sker med måtta.
¤Fast kanske lite ändå...

Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).