meanmachine skrev:Ja detta kan jag förstå. Men låter då inte ett ex. smo the swedish statement bättre en än stdstereo från Klubben som kostar säg 30000:- eller om ni så vill Inosar med bryston och dv-668 samt sentec se-9.

Jag är inte så säker om statment låter "bättre".. Högre och större kan jag nog säga det säkert spelar.. men "bättre"?? Jag vet faktiskt inte rent spontant..
Asså MM.... OM du sagt en hifi för 150000 från klubben hade jag nog satt mina stålar på klubbhifin med grunden att jag inte gillat advantage någonsin förr.. Aldrig hajat det ljudideal som mårten design verkar ha med den mer "glesa jazzljudet" riktigt.men på jazz som sagt lirar det finfint... Självklart är i statment inte det som "vanligt" då rena storleken gör det förmodligen kompetent på så sätt.. Men ljudideal?? Ja där vete katten faktiskt..dessa tillverkare har tidigare inte direkt impad på mig. tvärt om har jag aldrig hajat deras ljudliga tonala val någonsin..anorektika anser jag det kallas..
Kablarna då.. Jag har så små erfarenheter av jormas (finare) sortiment.. så jag vill inte ens utala mig om dessa kablar..
Skivspelare då... Jag har hört Audio Concepts system han har spelat vid några tillfällen.. och där är även ljudidealet långt ifrån det jag gillar.. MBL burkarna tex som Robban håller högt tycker jag mer var som instängda anorektiker med enbart kling o klang..Asså dom är rent kassa anser jag utan tvekan.. Men det är ju MIN smak det.. Andra gillar dom ju kanonbra har man sett.. Men detta är ju kanske inte skivspelarens fel.. Så den kan ju vara godis.. Men tillverkarens ideal igen är inte mitt på långa vägar...Så igen då ger detta idealskiljande mig vibbar att klubben ligger bra till...
rent spontant så skulle man vilja lyssna vilket jag
inte gjort på statment.. Men erfarenheterna med tidigare mindre saker från dessa tillverkare och deras där valda ljudideal samantaget erfarenhetsmässigt är direkt det som gör jag INTE sätter mina kr på Statment.. men jag KAN ha kanonfel som sagt.. Jag har också läst det andra sagt och tyckt och infogat i mina ovan nämda tankar.. och en dels utalanden verkar stämma in med mina egentligen helt förutfattade mening här.. men jag har ju inte sagt jag VET eller så.. utan jag talar rent hypotetiskt... Och vad jag TROR grundat på det som uppgets om ideal..
Hade du MM sagt Burmastergrejorna sladd brukar visa.. Eller Wilsonrummet på gignos förra året så hade klubben inte haft en rökare ens förutom självmål att försöka ens tävla.. ...
men just dessa statmentgrejor Hmmm

.. ja jag vet faktiskt inte...
Sedan är statment så jäkla fult anser jag..Systemet påminner om en skittrist diriktör från Ericsson ungefär.. Strikt och stramt men trist så in i bomben så en isig vintenatt känns roligare rent designmässigt......
På något sätt speglar den kyliga strikta designen exakt hur jag tror det låter på nåt sätt...
men det är en annan sak det kanske.

Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.