Kanske någon hört dessa..

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
bassman

Kanske någon hört dessa..

Inläggav bassman » 2007-07-03 14:48

Jag surfade runt lite och blev nyfiken på en Mirage högtalare! Konceptet verkar vara lite i Stig Carlssons anda typ rundstrålande.. Är det någon som har vilat öronen på dessa högtalare och har nåt att säga om dessa?

Jag blev särskilt intresserad av den lilla OMNISAT v2, om man kanske stärker upp den med en sub som är ok kanske det vara nåt att lira musik med.. Jag vet då inte, men vet någon?

/robban

BengtO

Inläggav BengtO » 2007-07-03 14:50

Jag har hört ett Omnisat-system med 5-6 små rundstrålande högtalare och en sub. De små var placerade i taket och det lät väldigt bra till film, väldigt svårt att riktningsplacera ljudet.. Subben som följde med var väldigt bra för sin ringa storlek.. Tror det fanns nåt paket för runt 15.000 spänn förut.

Kanske detta? http://www.hembioconsult.se/db/db.cgi?i ... _vara.html

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2007-07-03 15:03

Ja dom är det BengtO! Min tanke var att köra i huvudsak musik och TV genom dom.

Har inte någon surr-anläggning utan tanken är tvåkanal plus sub! Men man vill ju att det skall låta bra både HiFi och TV.

Surfade vidare och såg att dom säljs i Luleå på Takt o Ton, kanske värt att åka upp och lyssna på dom, bara 50km dit..

/robban

BengtO

Inläggav BengtO » 2007-07-03 15:06

bassman skrev:Ja dom är det BengtO! Min tanke var att köra i huvudsak musik och TV genom dom.

Har inte någon surr-anläggning utan tanken är tvåkanal plus sub! Men man vill ju att det skall låta bra både HiFi och TV.

Surfade vidare och såg att dom säljs i Luleå på Takt o Ton, kanske värt att åka upp och lyssna på dom, bara 50km dit..

/robban

Ring och hör om dom finns hemma o dra iväg!! :) Skulle mycket väl kunna tänka mig det systemet om jag hade sån budget för TV-ljudet ;)

Återgå till Generellt om hifi