Sånt man stöter på inom HiFi och bara inte tror det kan vara sant! Och då menar jag inte i positiv bemärkelse.

Inspirerat av följande:
RGC-24 Ground Conditioner
förresten är ju hela den där sajten full med dyngolja och grodfötter!
Moderator: Redaktörer
tvett skrev:Är inte det här lite väl likt denna tråd?
En produkt som fungerar, eller ännu en bluff?
Fortsätt gärna där.
Detta känns tveksamt, tycker jag.Akkelis Audio skrev:Acoustic Revive utlovar att interferenser från elektromagnetiska störfält minskar om RR-77 används vilket leder till ett ökat signal/ brusförhållande och minskad distortion hos din elektronik.
Bill50x skrev:Å andra sidan, om jag lanserade en apparat som producerar negativa joner, hur många här skulle tro på att den kan ge ett ökat välbefinnande och därmed en situation där jag bättre uppskattar min musik?
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Å andra sidan, om jag lanserade en apparat som producerar negativa joner, hur många här skulle tro på att den kan ge ett ökat välbefinnande och därmed en situation där jag bättre uppskattar min musik?
Apparaten i sig, eller pengarna försäljningen medförde?
Bill50x skrev:...och flickvännen blir sexigare
subjektivisten skrev:Personligen så tycker jag det är samma låga människor som säljer detta tramset som dom som säljer fejkade bantningspiller och idioter som botar cancer med vitaminer och kristallkulor. Dom har ingen som helst rätt att få en mjuk behandling alls. Vidrigt
philip skrev:subjektivisten skrev:Personligen så tycker jag det är samma låga människor som säljer detta tramset som dom som säljer fejkade bantningspiller och idioter som botar cancer med vitaminer och kristallkulor. Dom har ingen som helst rätt att få en mjuk behandling alls. Vidrigt
Ärligt talat, nu går du över gränsen. Du kan inte jämföra två svåra sjukdomar med hifi.
Respektlöst.
philip skrev:Ärligt talat, nu går du över gränsen. Du kan inte jämföra två svåra sjukdomar med hifi.
Respektlöst.
BengtO skrev:philip skrev:subjektivisten skrev:Personligen så tycker jag det är samma låga människor som säljer detta tramset som dom som säljer fejkade bantningspiller och idioter som botar cancer med vitaminer och kristallkulor. Dom har ingen som helst rätt att få en mjuk behandling alls. Vidrigt
Ärligt talat, nu går du över gränsen. Du kan inte jämföra två svåra sjukdomar med hifi.
Respektlöst.
Det gör han ju inte, han jämför metoderna de framställer produkter och behandlingar på. Håller med helt.
philip skrev:det är precis det han gör, och indirekt du med eftersom du håller med helt. Har ni ingen som helst verklighetsförankring?
Jag orkar inte dra något exempel för det blir så absurt (som om inte påståendet var tillräckligt absurt från början) men ni kan väl tänka till lite själva?
subjektivisten skrev:philip skrev:det är precis det han gör, och indirekt du med eftersom du håller med helt. Har ni ingen som helst verklighetsförankring?
Jag orkar inte dra något exempel för det blir så absurt (som om inte påståendet var tillräckligt absurt från början) men ni kan väl tänka till lite själva?
Du kanske skulle sätta dig ner och tänka igenom det igen.
philip skrev:Måste jag dra ett exempel för att ni ska förstå? Tror ni verkligen att hifi är lika viktigt som livet och döden?
philip skrev:subjektivisten skrev:philip skrev:det är precis det han gör, och indirekt du med eftersom du håller med helt. Har ni ingen som helst verklighetsförankring?
Du kanske skulle sätta dig ner och tänka igenom det igen.
Bra replik! får en att tänka lite extra...
Måste jag dra ett exempel för att ni ska förstå? Tror ni verkligen att hifi är lika viktigt som livet och döden?
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:...och flickvännen blir sexigare
Åh tusan... menar du att lackstövlarna blir blankare av det alltså?
Nattlorden skrev:Nu var det ju inte det som exemplet handlade om... tror du hakade upp dig på fel del av exemplet... det gällde personlighetstypen hos försäljarna, inte vad de säljer...
subjektivisten skrev:Nattlorden skrev:Nu var det ju inte det som exemplet handlade om... tror du hakade upp dig på fel del av exemplet... det gällde personlighetstypen hos försäljarna, inte vad de säljer...
Exakt.
Bill50x skrev:subjektivisten skrev:Nattlorden skrev:Nu var det ju inte det som exemplet handlade om... tror du hakade upp dig på fel del av exemplet... det gällde personlighetstypen hos försäljarna, inte vad de säljer...
Exakt.
Fast man kan ju undra varför säljarna får all skit när det är ingenjörerna som uppfunnit skräpet?
/ B
Bill50x skrev:
Fast man kan ju undra varför säljarna får all skit när det är ingenjörerna som uppfunnit skräpet?
/ B
Nattlorden skrev:...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 38 gäster