Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:... Annars finns ju Mirsch, och där finns ju tom ritningar publicerade i en tidning för länge sen. Annars har han ju hälsan på detta forum.
Rookie skrev:Naqrefs bidrag till tävlingen kan ju vara ett tips att kolla in.
Vee-Eight skrev:Rookie skrev:Naqrefs bidrag till tävlingen kan ju vara ett tips att kolla in.
Mnjae, snarare OlA:s, men där har ju Naqref pillat också. Minareterna har ett sjuhelvetes driv, och OlA68 är rätt så villig att lämna ut ritningar. Om man frågar snällt.
paa skrev:... F.ö. så finns ju ritning på en del Carlssonhögtalare, bl.a här på forumet. Men, är OA51 så dålig menar du, att du måste leta efter en ospecificerad utländsk högtalare, i hopp om att hitta något bättre?
Greensleeves skrev:En högtalare som både han och jag tycker verkar läcker, och som verkar vara skapad för att låta bra i vanliga lyssningsrum, är den ungerska skapelsen Heed Envoy.
Bill50x skrev:... Vill man låta bra i ett normalt rum...
Bill50x skrev:Är inte de flesta högtalare gjorda för att låta bra i vanliga lyssningsrum?
Magnuz skrev:Bill50x skrev:Är inte de flesta högtalare gjorda för att låta bra i vanliga lyssningsrum?
Ur Carlsson-reklamen (fritt ur minnet):
"Mina högtalare är de enda i världen som är gjorda för normala boningsrum
Civ. ing. Stig Carlsson"
Dé ni!
Vee-Eight skrev:... Carlsson tänkte nog mer på mer human mängd textilier, normala rumstorlekar, stort bokintresse, bra skivsamling samt vanligt hederligt stök. Öppen planlösning är motsatsen.
Eh... men det innebär väl ändå... (och här uppvisar jag - emedan jag börjar att oroligt skruva mig på stolen - stirriga sympton som nageltuggande/nervöst flackande blick m m)... att Carlsson-högtalare även låter bra i lokaler med öppna planlösningar, hm..?
Greensleeves skrev:Vee-Eight skrev:... Carlsson tänkte nog mer på mer human mängd textilier, normala rumstorlekar, stort bokintresse, bra skivsamling samt vanligt hederligt stök. Öppen planlösning är motsatsen.
Eh... men det innebär väl ändå... (och här uppvisar jag - emedan jag börjar att oroligt skruva mig på stolen - stirriga sympton som nageltuggande/nervöst flackande blick m m)... att Carlsson-högtalare även låter bra i lokaler med öppna planlösningar, hm..?
![]()
Mvh Greensleeves
matereo skrev:Morrison audio gör ju omnidirektionella högtalare som iaf ser spännande ut.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster