Som redan är nämnt: Ta alla råd med lite eftertänksamhet, i vissa rum fungerar det och i andra inte.
Men om jag skulle låtsas som om jag vore du

så skulle jag nog börja med att eliminera alla 1:a och 2:a handsreflexer. Om dessa existerar på t.ex. sidoväggarna så kan man hänga upp snygga ryamattor (eller liknande tavelkonst som ser ut som ryamattor - snyggare än mattor). I taket kan man lösa det på flera sätt, som t.ex. akustikplattor från
Ecophone Akustiktak. Det bästa för golvreflexer torde en heltäckningsmatta göra, gärna med en matta till ovanpå sedan - fast där är man nog illa ute vad gäller WAF, heltäckningsmattan alltså...
Om man för ögonblicket ser det från en annan synvinkel så kan man också modelera sitt rum i t.ex.
CARA och på det sättet få en bättre förståelse för VAD som händer och kanske hur. Finns massor av features som man kan använda, och vissa är bra vissa är nåja de skadar ju inte...
Sedan kan man alltid skaffa t.ex.
ETF för att mäta upp rummet med din stereo inkopplad. Förvisso är detta inte ett proffsprogram, men det är tillräckligt bra för att få en bild av hur det evnt ekar i rummet (stående vågor och dyligt)...
Vad gäller TV: Jag anser att det blir bättre med den i mitten än tvärt om - men det innebär ju inte att alla delar den åsikten... I vilket fall som helst så skulle i alla fall jag försöka flytta TVn till mitt i mellan högtalarna och ja varför inte en annan bänk som har alla enheter i en så att säga ???.
Gardin: kommer inte ihåg vart jag hittade denna länk, men det kanske går att använda som Nagref (tror jag det var) var inne på, på sidorna om fönstret (i vitt antar jag):
JJlabs Stage Absorb Backdrop!
Och vill du experimentera med Basabsorbenter oh bygga själv:
Build a better Bass Trap
Helmholtz Absorber
Och sist men inte minst, ett Excelark kanske:
http://cgi.guidetohometheater.com/cgi-bin/showoldnews.cgi?388