När man sålt smöret...

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Karl_Banan

När man sålt smöret...

Inläggav Karl_Banan » 2004-01-30 23:52

Ja, nu står man då där och har egentligen inget hemma som kan kallas hifi. Man har sålt av en del prylar och väntar fortfarande på att det sista skall gå iväg men...

Det sista men:et dröjjer sig kvar... Egentligen skulle jag trappa ner men då jag ändå råkar vara i ekonomisk balans så kan jag bara köpa... det där sista... jag önskat mig... men kanske inte...

Jag hittar både högtalare och slutsteg... Just nu hittar jag det som omöjligtvis skulle finnas till Auktion då man hade... "ALLT"... Jag suktar ett tag till på slutstegen och tänker... Faaan...

Problematiken sjunker över mina axlar... Ett sista dreggel på högtalarna som sakta sänker sin lättdrivenhet till glömska... Jag sålde allting för att börja om på nytt... Det vill säga, utan det som jag inte vill ha! Hmm.... Har jag alltså köpt nånting jag inte vill ha? Är jag bara ett kolli med ett sensorsystem som reagerar på distorsion? Eller kanske mördande reklam... Varför vill jag överhuvudtaget ha det där sista som i sminkspråk "cleansar" öronen innan det brakar loss...

Jag vänder mig ytterligare en gång... Sen somnar jag...

ZZZZzzzz...
E bananerna fiiina ida?

Återgå till Generellt om hifi