Kroppen ställer helt enkelt om sig rent fysiskt kemiskt och effekten blir rent och klart påtaglig.
Funderar på om jag inte ska börja sälja ormolja i alla fall.

Moderator: Redaktörer
Nu är det bevisat, enligt nyheterna på radio, att placebo fungerar.
Ragnwald skrev:I detta fallet, handlade det om ett smärtstillande medel som inte hade någon som helst effekt.
Men samtliga i försöksgruppen blev ändock av med sin smärta.
Vilket innebär att en god kabelnasare kan göra underverk.
Ragnwald skrev:He he... kanske man kan uppnå highend nirvana, med mycket små medel, om placeboeffekten sätter sig rätt ?
realist skrev:2x6 m, bi-wire kr. 329.995,-
Ragnwald skrev:Nu är det bevisat, enligt nyheterna på radio, att placebo fungerar.
Kroppen ställer helt enkelt om sig rent fysiskt kemiskt och effekten blir rent och klart påtaglig.
Funderar på om jag inte ska börja sälja ormolja i alla fall.
m_persson79 skrev:~ 500.000 SEK
Placebo kan kosta en hel del![]()
Undra va maggen e , 99%?
Haakan_W skrev:fan jorma måste ju tjäna bra.....sälja en sån där kabel om dagen vore inte helt fel....499.500kr rakt ner i fickan
Piotr skrev:Flint skrev: Men jag tycker att Jormas affärsidé är sund.
Mig tro herr Flint är nyss uppstigen.. måhända onykter...
eller bara lite på bushumör?
/Peter
Flint skrev:Jag är säker på att placebo funkar i alla riktningar.
* Nu är skivspelaren som är anläggningens viktigaste del perfekt, alltså låter det rätt.
* Nu är förstärkaren transparent, alltså låter det rätt.
* Nu lirar jag Audio Research rörsteg, alltså låter det rätt.
* Nu är basabsorbenterna på plats, alltså låter det rätt.
osv...
Uppfyllande av önsketänkande.
norman skrev:Flint skrev:Jag är säker på att placebo funkar i alla riktningar.
* Nu är skivspelaren som är anläggningens viktigaste del perfekt, alltså låter det rätt.
osv...
Håller med! Har upplevt det själv lite då och då, enbart känslan av att nåt är "tekniskt bra" kan nog skapa lite placebo i mitt huvud...
rhenrics skrev:norman skrev:Flint skrev:Jag är säker på att placebo funkar i alla riktningar.
osv...
Håller med! Har upplevt det själv lite då och då, enbart känslan av att nåt är "tekniskt bra" kan nog skapa lite placebo i mitt huvud...
för det mesta tycker jag nästan det är helt tvärtom. när nåt påstås vara tekniskt bra eller bara jävligt dyrt, så höjer jag förväntningarna och produkten yckas sällan eller aldrig leva upp till dem. Det blir mest "inte fan var den liiiiilla skillnaden värt dom pengarna".
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 35 gäster