Ljudkatastrofen vid Junior Eurovision Song Contest på TV4!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Ljudkatastrofen vid Junior Eurovision Song Contest på TV4!

Inläggav paa » 2007-09-02 18:13

Jag måste erkänna att jag är barnsligt förtjust i musiksåpor som Idol och Melodifestival, ESC osv, till skillnad från värdelösa förnedringssåpor som jag helt struntar i.
Men till saken, var det nån som såg programmet på fredagskvällen?
Jag brukar klaga på SVT's ljudkvalitet från melodifestivalen, men det var ju småsaker jämfört med detta!
Programledarsnackets ljudnivå var ungefär lika högt som reklamteveinslagen brukar ligga på, och publiken var uppmixad på ungefär samma toknivå. Sedan var sångnumren på normalnivå eller något under, men med massor av slaskljud från PA-anläggningen i lokalen plus toknivån på pubikljudet även vid framträdandena. Jag måste justera lyssningsvolymen upp och ner hela tiden för låtarna resp programledarsnacket.
Var det kanske nånting i ljudproduktionen som gick sönder precis innan sändningen?
Ingen mer som reagerade?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Frodrak

Inläggav Frodrak » 2007-09-02 20:45

Jorå, jag hörde och reagerade genom att gå från TV-n, fick ju inte stänga av då min flickvän ville se... Dock höll hon med om att ljudet inte var någe vidare.
Don't worry about avoiding temptation. As you grow older, it will avoid you.

Ett par Vifa D25AG-69-06 sökes...

Återgå till Generellt om hifi