Moderator: Redaktörer
skrutten skrev:Vilken last skall dom klara och vilken last har du kopplat på, bara en stilla eftertanke. Rohs har nog inget med kvalite att göra och man blir väl knappast certifierad. Just Rohs märkningen kan snarare betyda kvalitetsproblem om inte produktionslinan är rätt intrimmad.
boom skrev:skrutten skrev:Vilken last skall dom klara och vilken last har du kopplat på, bara en stilla eftertanke. Rohs har nog inget med kvalite att göra och man blir väl knappast certifierad. Just Rohs märkningen kan snarare betyda kvalitetsproblem om inte produktionslinan är rätt intrimmad.
dom går i 4ohm bryggat men jag har inte ens en in signal på dom
skrutten skrev:boom skrev:skrutten skrev:Vilken last skall dom klara och vilken last har du kopplat på, bara en stilla eftertanke. Rohs har nog inget med kvalite att göra och man blir väl knappast certifierad. Just Rohs märkningen kan snarare betyda kvalitetsproblem om inte produktionslinan är rätt intrimmad.
dom går i 4ohm bryggat men jag har inte ens en in signal på dom
Tja det ska dom väl klara å har du fått ep1500 att funka så borde väl ep2500 också fungera. Reklamera eländet. Du får skaffa ett steg från Labgruppen istället, fast dom är ju lite dyrare
Vee-Eight skrev:Har en svag aning om att det fanns en diskussion om ep2500:ans gain-kontroller på framsidan, att steget var mer klippbenäget med dem ställda på allt annat än fullt. Testa att ställa båda vreden på fullt och se vad som händer.
boom skrev:Vee-Eight skrev:Har en svag aning om att det fanns en diskussion om ep2500:ans gain-kontroller på framsidan, att steget var mer klippbenäget med dem ställda på allt annat än fullt. Testa att ställa båda vreden på fullt och se vad som händer.
det spelar ingen roll hur dom står har man dom på noll så lyser clip lampan så fint .
när ett bheringer går i bryggat läge så skall ton kontroll 2 stå på full gas och man reglerar effekten med ton kontrol 1.
men det vet du alleredan då du har haft ett
Rain skrev:boom skrev:Vee-Eight skrev:Har en svag aning om att det fanns en diskussion om ep2500:ans gain-kontroller på framsidan, att steget var mer klippbenäget med dem ställda på allt annat än fullt. Testa att ställa båda vreden på fullt och se vad som händer.
det spelar ingen roll hur dom står har man dom på noll så lyser clip lampan så fint .
när ett bheringer går i bryggat läge så skall ton kontroll 2 stå på full gas och man reglerar effekten med ton kontrol 1.
men det vet du alleredan då du har haft ett
Volymkontrollen för kanal 2 ska nog stå tvärtemot hur du ställt in den och matchningen med ditt försteg är mycket viktig....
boom skrev:men det vet du alleredan då du har haft ett
Du får skaffa ett steg från Labgruppen istället, fast dom är ju lite dyrare
Rain skrev:boom skrev:men det vet du alleredan då du har haft ett
Volymkontrollen för kanal 2 ska nog stå tvärtemot hur du ställt in den och matchningen med ditt försteg är mycket viktig....
Syntesis skrev:Du får skaffa ett steg från Labgruppen istället, fast dom är ju lite dyrare
Ja, eller köpa QSC:s RMX serie.. de är inte så dyra hos thomann och du vet vad som sägs om original vs kopior..
(Har också ett Behringer EP2500 steg och reläfunktionen som släcker ner utgångarna har varit kass sen första början, trafon hade lossnat och kylflänsarna klonkade inuti steget när man vickade på det (piece of bajs s a s))
boom skrev:jonasz skrev:Om steget ar bryggat och hogtalarna ar 4 ohm sa ser ju steget det som 2 ohm. Kan det vara nan skyddskrets som slagit ifran? Testa att kora dem obryggat istallet, effekten borde ju racka till anda...
hallå läs för i helvete hela tråden vad jag har skrivit.
poppop skrev:Hörrö, bara för att du är förbannad på Behringer så behöver du inte svära åt forumskamraterna. De försöker bara komma med tips och förlag i all välmening...
Piotr skrev:Om nån kastar sig in med en fördömmande/elak/negativ kommentar utan att ha läst ordentligt i tråden kan jag kanske förstå din valda reaktion.. men nu... nä du!
Jonasz är en snäll och trevlig bidragare till forumen i Sverige och internationellt, han förtjänar bättre, även om han nu missat vissa saker som du skrivit.
Jag kommer då inte våga svara på frågor från dig eller ge hjälp framöver... tänk om man felat nånstans... uj uj.. bli utskälld efter noter.. det pallar inte jag med!
/Peter
Piotr skrev:Boom,
du kanske ska ta och tänka på hur du skriver?
Din menings och satsbyggnad gör din text lite svår att greppa. Väldigt långa meningar på sin plats utan versal och punkt, särskrivningar m.m.
Då har du ju iaf. gjort vad du kan för att förmedla ditt budskap och din information så tydligt som möjligt.
/Peter
boom skrev:Piotr skrev:Om nån kastar sig in med en fördömmande/elak/negativ kommentar utan att ha läst ordentligt i tråden kan jag kanske förstå din valda reaktion.. men nu... nä du!
Jonasz är en snäll och trevlig bidragare till forumen i Sverige och internationellt, han förtjänar bättre, även om han nu missat vissa saker som du skrivit.
Jag kommer då inte våga svara på frågor från dig eller ge hjälp framöver... tänk om man felat nånstans... uj uj.. bli utskälld efter noter.. det pallar inte jag med!
/Peter
det kanse var lite hårt att skriva dom orden men man kan läsa tråden då slipper man bli arg och det är som oftast att folk inte läser vad som trådskaparen menar utan hoppar in i en tråd och skriver hej vilt
Piotr skrev:boom skrev:Piotr skrev:Om nån kastar sig in med en fördömmande/elak/negativ kommentar utan att ha läst ordentligt i tråden kan jag kanske förstå din valda reaktion.. men nu... nä du!
/Peter
det kanse var lite hårt att skriva dom orden men man kan läsa tråden då slipper man bli arg och det är som oftast att folk inte läser vad som trådskaparen menar utan hoppar in i en tråd och skriver hej vilt
Jo men han menade ju bara väl.
/Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 36 gäster