Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Är det inte dom som kör kablarna "öppna"? Så massa RF skräp kan påverka ljudet?
subjektivisten skrev:http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=128869
Sök är kul
subjektivisten skrev:Svante, men dom kör ju utan skärm, det kan ju knappast vara postivit?
Deras runda signalkablar är alla skärmad vad jag vet. Att de platta inte har skärm ser man lätt, tämligen korkat i signalkabelfalletsubjektivisten skrev:Svante, men dom kör ju utan skärm, det kan ju knappast vara postivit?
Rydberg skrev:Jag tycker fortfarande att Nordost Quttro Fil är en mycket bra kabel (alldeles för dyr dock)
QF ser förjävliga ut sen är CT100 lika bra i mina öron (kostar ca 9 kr meternsubjektivisten skrev:Rydberg skrev:Jag tycker fortfarande att Nordost Quttro Fil är en mycket bra kabel (alldeles för dyr dock)
Jo, man kan ju fråga sig varför köpa då. Men, tycker man dom är fina så slå till
Britt-Gunnar skrev:hej! jag är lite intresserad av nordosts högtalarkablar av anledningen att dom är platta och därav enkelt kan gömmas under en matta.
frågan då: är dom bra? eller finns det några andra platta kablar som är bättre?
Mvh Carl
Tur att dom är balanserade i alla fall!Kaffekoppen skrev:Jag har aldrig använt en skärmad högtalarkabel.
Britt-Gunnar skrev:Svante skrev:Frånsett att de skadar möjligheten till andra apparatinköp (ekonomiskt) så lär de inte påverka negativt.
hej jag hade ju inte tänkt mig valhalla eller något sånt utan någon av deras "billigare" modeller och givetvis beg, har märkt att dom har ett mycket lågt andrahandsvärde
mvh carl
subjektivisten skrev:Svante, men dom kör ju utan skärm, det kan ju knappast vara postivit?
Kribban skrev:Britt-Gunnar skrev:Svante skrev:Frånsett att de skadar möjligheten till andra apparatinköp (ekonomiskt) så lär de inte påverka negativt.
hej jag hade ju inte tänkt mig valhalla eller något sånt utan någon av deras "billigare" modeller och givetvis beg, har märkt att dom har ett mycket lågt andrahandsvärde
mvh carl
De kanske har blivit urbrända efter inbränningsperioden![]()
Kribban skrev:[ quote="Britt-Gunnar"]Svante skrev:Frånsett att de skadar möjligheten till andra apparatinköp (ekonomiskt) så lär de inte påverka negativt.
mvh carl
Kribban skrev:Britt-Gunnar skrev:Svante skrev:Frånsett att de skadar möjligheten till andra apparatinköp (ekonomiskt) så lär de inte påverka negativt.
mvh carl
Jag har faktiskt moddat plussidan med en röd prick i båda ändarna!paa skrev:Tur att dom är balanserade i alla fall!Kaffekoppen skrev:Jag har aldrig använt en skärmad högtalarkabel.
Max_Headroom skrev:subjektivisten skrev:Svante, men dom kör ju utan skärm, det kan ju knappast vara postivit?
Nästan all högtalarkabel är utan skärm.