Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Gör de?
Jag måste säga att jag tycker att hörlurar som regel låter pyton. Största problemet är väl att ljudet hamnar inuti huvudet.
Det som ändå talar till hörlurars fördel är väl att de inte behöver alstra särskilt mycket akustisk effekt, och iom det så duger det med ett fullregisterelement, vilket i sin tur eliminerar hela problematiken med delningsfilter.
paa skrev:Om inspelningen är gjord med konsthuvud, så kan det vara ganska kul att lyssna med bra lurar.
Nä.Varför låter hörlurar så bra?
Hedlund skrev:Att LTS testat hörlurar låter intressant.
Vilket nummer ?
paa skrev:Hedlund skrev:Att LTS testat hörlurar låter intressant.
Vilket nummer ?
nr 4, 2003
paa skrev:
Samtidigt som det låter hemskt bra, så låter det inte så bra ändå på ett annat sätt enligt min mening, utan att kunna sätta fingret på det. Ljudet kanske måste påverka hela kroppen?
Morello skrev:Efter att ha testat cirka 30 lurar för LTS räkning kunde jag konstatera att de flesta är helt undermåliga. Den som tycker att lurar generellt sett låter bra har troligtvis ganska små anspråk på återgivningen.
Extrema klangfärgningar, resonanser och distorsion är vanligt förekommande.
Jag tror det kan bero på att de flesta lyssningsrum är så kassa, så i jämförelse blir det en uppenbarelse att lyssna i hörlurar, utan brusnivån från omgivningen, och där man hör alla detaljer.platon1980 skrev:Morello skrev:Efter att ha testat cirka 30 lurar för LTS räkning kunde jag konstatera att de flesta är helt undermåliga. Den som tycker att lurar generellt sett låter bra har troligtvis ganska små anspråk på återgivningen.
Extrema klangfärgningar, resonanser och distorsion är vanligt förekommande.
Och det vet du? Vad jag har för anspråk gällande återgivning. Hörlurar låter generellt mycket bra, jämfört med de flesta högtalare som går att köpa.
paa skrev:Det var alltså Morello som gjorde monster-testen på 30 hörlurar för MoLT!
Användare som besöker denna kategori: juanth, Majestic-12 [Bot] och 38 gäster