Moderator: Redaktörer
Instruments anslag och insvängnings förlopp är i fokus vilket ger en otrolig närvaro och rymd med otroliga mikrodetaljer. Musiken återges med engagemang, liv och rytm med en kontroll som verkligen inbjuder till njutning och utforskning men ändå med bibehållen musikalitet, själ och känsla.
"Klass-A Single-end Effektförstärkare, den ultimata effektförstärkaren!"
...
"Effekt 16W/4ohm "
Nwalmaer skrev:Vad säger experterna?
16 W i 4 ohm, ja. Oftast anger man i 8 ohm, vilket ger kanske 10 W att jämföra med.Nwalmaer skrev:Det är 2x16 watt... och med uppskattade menade han att det förmodligen är mer, inte mindre.
Nwalmaer skrev:Bra att ni nämnde Pass; Konstrukören pratade en del om hans konstruktioner och sade skämtsamt att de är ett bra exempel på hur man INTE ska göra single-end konstruktioner! Om det ligger något bakom det vet jag inte, men det var kul.
Nwalmaer skrev:Och som jag fattade det så gav den ungefär 16 watt i ungefär alla impedanser.
Brickman skrev:Fantastiskt vad mycket ni kan om dom tekniska bitarna i denna förstärkare och med vilken enastående kvikhet några av er redan dömt ut den.
Ni har naturligtvis redan lyssnat på den eller??
Det är väl ingen som har sagt något om förstärkarens ljudliga egenskaper? Det som kommit upp är en mängd frågor, som i alla fall inte besvaras på den undermåliga hemsidan. Tekniska specar är ju till för att man skall kunna bedöma om en sak uppfyller ens grundläggande krav.Brickman skrev:Fantastiskt vad mycket ni kan om dom tekniska bitarna i denna förstärkare och med vilken enastående kvikhet några av er redan dömt ut den.
Almen skrev:Det är väl ingen som har sagt något om förstärkarens ljudliga egenskaper?Brickman skrev:Fantastiskt vad mycket ni kan om dom tekniska bitarna i denna förstärkare och med vilken enastående kvikhet några av er redan dömt ut den.
Jaja, men du har inte "dömt ut den"?Max_Headroom skrev:Almen skrev:Det är väl ingen som har sagt något om förstärkarens ljudliga egenskaper?Brickman skrev:Fantastiskt vad mycket ni kan om dom tekniska bitarna i denna förstärkare och med vilken enastående kvikhet några av er redan dömt ut den.
Jo, jag.
Almen skrev:Jaja, men du har inte "dömt ut den"?Max_Headroom skrev:Almen skrev:Det är väl ingen som har sagt något om förstärkarens ljudliga egenskaper?Brickman skrev:Fantastiskt vad mycket ni kan om dom tekniska bitarna i denna förstärkare och med vilken enastående kvikhet några av er redan dömt ut den.
Jo, jag.
Aha, är CCS någon sorts högimpediv last då, eller? Kan som sagt inte så mycket om kretslösningar.Piotr skrev:Almen,
som jag tänker så kan spänningssvinget begränsa vid tex. 8ohm medan strömmen begränsar vid 4ohm. Jag förutsätter då att kopplingen använder en CCS som last för den aktiva trissan.
/Peter
Håller med! Men man begränsar ju litet vilken typ av musik man kan spela. Och jag tänker kanske i första hand på en billig liten köksanläggning, eller så...Jo fast i ärlighetens namn så räcker 16W för väldigt många.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 41 gäster