Moderator: Redaktörer
phloam skrev:Eh, vad finns det för argument _mot_ begagnathandel...!?
meanmachine skrev:phloam skrev:Eh, vad finns det för argument _mot_ begagnathandel...!?
Tja. det verar ju möta motstånd. Speciellt mot vissa handlare av beghifi. Varför vet jag ej.
phloam skrev:Jag har snarare svårt att hitta argument för att överhuvudtaget köpa nytt
Sanny_X skrev:Att folk säljer sina saker när de tröttnat/uppgraderat är väl helt ok.
Just i fallet repsam delar jag koppens värdering.
Svante skrev:Jag svarade nej (på frågan ovanför alternativen)
Jag gillar inte beghandel, jag tycker det bara är jobbigt. Jag köper nytt och har prylarna tills de går sönder.
Däremot har jag inget emot att andra byter grejor med varandra.
meanmachine skrev:phloam skrev:Eh, vad finns det för argument _mot_ begagnathandel...!?
Tja. det verar ju möta motstånd. Speciellt mot vissa handlare av beghifi. Varför vet jag ej.
Ja, den annonsen är ju iallafall saklig av honom utan fabricerade uppskattade "prisuppgifter".Grismannen skrev:Köp gärna mitt beggat. Men jag vill inte köpa detsamma. Sålde förresten mina pip till Repsam, seriös köpare som rekas av mig.
Mvh// Matte.
JTarnstrom skrev:Enligt ett nytt lagförslag från enmansutredaren Tone Döfv, hovrättslagman, ska handel med begagnade hifiprodukter stoppas. Det kontroversiella lagförslaget, kallat Lex MeanMachine, inriktar sig på att kriminalisera köparna.
– Det behövs ytterligare instrument bekämpa begagnathandeln med hifi-produkter, säger Tone Döfv. Säljarna är en utsatt grupp som befinner sig i en beroendeställning och det vore fel att kriminalisera dem. Köparna är de som håller begagnathandeln under armarna, ofta en grupp med priviligierade och köpstarka män som faktiskt har råd att köpa nya produkter.
Det nya lagförslaget väntas träda i kraft från och med årsskiftet.
TT
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster