Moderator: Redaktörer
E skrev:Hej!Hur gör du på din mest använda spelare?
pingvinen skrev:Står kvar vid spelaren som en DJ, redo att stoppa och byta till någonting annat.
Naqref™ skrev:Det är väldigt sällan jag bara vill spela ett spår. Vill jag det så är skivan helt enkelt inte värd att lyssna på. Vissa spår kanske man har ledsnat på men de är ju bara att hoppa över. Däremot kan jag tänka mig att spela spår för att analysera anläggningen. Då är det i med skivan och stega fram till rätt ställe. Lyssna. Ta ut skivan. Fast den senare proceduren är mindre frekvent sedan jag ordnade två testskivor.
BertilAlving skrev:Hm, jag var kanske inte tillräckligt tydlig: Om det är så att jag bara vill spela ett spår (eller flera som ligger i följd efter varandra) så vill jag till varje pris undvika att starten på ett icke önskvärt spår kommer med! Jag kan å andra sidan inte tänka mig att kapa det minsta på ett spårs eventuella efterklang, så det gäller att trycka på knappen i rätt millisekund!
Max_Headroom skrev:Nästan inga CD-spelare har nummerknappar på fronten. [...]
Men på min finns det! Så jag trycker på knappen bara! [...]
guldfisk skrev:För att bara spela ett spår skulle jag programmera cd-spelaren.
Svante skrev:Faktiskt.se - där ingen sten lämnas ovänd.
E skrev:BertilAlving skrev:Hm, jag var kanske inte tillräckligt tydlig: Om det är så att jag bara vill spela ett spår (eller flera som ligger i följd efter varandra) så vill jag till varje pris undvika att starten på ett icke önskvärt spår kommer med! Jag kan å andra sidan inte tänka mig att kapa det minsta på ett spårs eventuella efterklang, så det gäller att trycka på knappen i rätt millisekund!
Märkligt. Jag tycker ju att detta är långt ifrån oviktigt. Ungefär som
Bertil skriver i sitt senaste inlägg, alltså – fast han skojar förstås bara ...?
Vill alltså varken kapa önskad låt(s efterklang) i slutet eller förstöra
stämningen med något truminslag på nästa spår.
BertilAlving skrev:Nej, nu skojar jag inte, jag tycker som du att man ska inte förstöra stämningen med något ovidkommande när man fortfarande sitter och känner sig berörd av det man just avnjutit. Så jag menar praktiskt taget bokstavligt att stop-knappen skall hanteras i rätt millisekund. Det som händer alldeles före och efter ett musikstycke är nästan lika viktigt som musiken själv (tycker i alla fall jag)!
E skrev:Max_Headroom skrev:Nästan inga CD-spelare har nummerknappar på fronten. [...]
Men på min finns det! Så jag trycker på knappen bara! [...]
Visst, men stoppar/pausar maskinen sedan den spelat önskat spår?
E skrev:Sidospår: Vill gärna veta vilken programvara du, Bertil, använder för
exempelvis PQ-kodningen. Jag har hört att CD Architect 5.0 var ett
mycket kompetent verktyg – är det lika bra sedan Sony tog över efter
Sonic Foundry? Skicka gärna ett PM då det inte riktigt hör till ämnet.
Användare som besöker denna kategori: HakanC och 17 gäster