Intressant tankeställning Naqref!
Jag skulle aldrig sätta mig ner och starta ett kabelföretag. Jag tror nämligen att det är skittråkigt. Inte bara att alltid få höra "näe, du har fel, det är såhär" av folk som (antagligen) vet bättre än en själv. Jag menar jag har ju inte läst massa elektronik och transmissionsteknik. Inte än iaf. Utan, även av anledningen att jag tror att det kan vara skittrist att jobba med hifi på heltid.
Kan man garantera sig själv att det fortsätter vara en rolig hobby om man dagarna i ända måste hålla på med det? Jag är starkt tveksam.
Jag passar på att ta ett dåligt exempel, för då kan ni klaga på mitt exempel om ni inte har något vettigt att tillföra (precis som jag, men jag har dåliga exempel istället

).
Fotboll, denna underbara sport. Hur många är vi inte som sitter i soffan och påpekar att den och den forwarden verkligen suger balle stundtals? För, det kan ju vara väldigt lätt att se. Samtidigt, jag vet att alla killarna på mitt jobb gör det. Jag vet att ingen av dem skulle göra det bättre. Så, ska man tycka att det är en bra prestation bara för att man inte kan göra det bättre själv? Eller ska man sitta där tyst och mata in massvis med chips i munnen och hoppas att Sverige klarar slutspel?
Jag sitter gärna och gapar. Både när det gäller hifi och fotboll

Common sense is not that common.