Moderator: Redaktörer
KarlXII skrev:Supersnygga!
Skulle vara jättekul att lyssna på. Finns de i någon Stockholmsbutik?
Ser fram mot att lyssna på de där stativarna. Basen är ju en av de mest kapabla 5" på marknaden och att avlasta den i toppen med ett band är nog tårta det. Fullrange är den ju inget vidare. jonasz skrev:
- Kod: Markera allt
Ser fram mot att lyssna på de där stativarna. Basen är ju en av de mest kapabla 5" på marknaden och att avlasta den i toppen med ett band är nog tårta det. Fullrange är den ju inget vidare.
Är det en Jordan?
Piotr skrev:Ser fram mot att lyssna på de där stativarna. Basen är ju en av de mest kapabla 5" på marknaden och att avlasta den i toppen med ett band är nog tårta det. Fullrange är den ju inget vidare.
/Peter
Bredin skrev:Har lyssnat på de. Och tycker att de låter lite "fel konstruerade".
Diskanten är makalöst bra,
och basen går sjukt djupt.
Men det är också problemet. Basen lät svampig,
bottnade fort,
mellanregistret tappade fokus,
blåljud var inga problem att få.
Hade basen inte gått lika djupt
och riktat sig mer emot mellanregistret
samt att man skulle byta terminalerna emot ett par finare (de nuvarande kändes lite väl billiga för en högtalare utav den kalibern)
och porten emot en slit eller aeroport så skulle de nog bli mycket bra!
Sedan så var hålen för basarna i lådan lite större än basen villket inte såg så snyggt ut.
(men hörde för att det var att det var tänkt att det skulle vara en annan bas först).
Och om frontskyddet skulle sitta med magnet istället för de klassiska plastpinnarna så skulle det nog bli en väldigt fin högtalare!
Tror kunderna hellre skulle betala 2000:- mer och få det lilla extra när de t gäller exlusivitet än inte och gå på det praktiska
Var väldigt bra fart i högtalarna iaf. Man hörde att de var oerhört snabba.
Diskanten kan jag inte kommentera så mycket förutom att jag kan säga att det lätt var en utav de bästa jag någonsin har hört!
Nu är det bara för BO att sälja alla färdiga exemplar till kina och börja att jobba på abrnsjukdommarna
Bredin skrev:Jag kan väl sammanfatta med med att det inte var en högtalare för mig.
Men nu är inte jag konstruktören heller. Alla tycker olika.
Densen skrev:Vad denna tråd dog snabbt.
Tycker mig se fler och fler högtalare med banddiskant, eller är det beroende på det vanliga sättet att man får upp ögonen för något nytt för dig som betraktare, som gör att man därför tycker sig se sådana överallt.
Om nu antalet högtalare med banddiskant ökat relativt vanliga, beror det på tekniksprång eller är det en modetrend?
Det verkar i varje fall vara en intressant teknik.
Kan detta medföra en markant förbättrad ljudupplevelse, så får vi hoppas att det kan innebära en prispress nedåt på dessa element, så de sprids till bredare lager av kunder.
F.n. ligger de väl snäppet över min budget. De har också i mitt tycke en snygg design. Dessa måste jag vid tillfälle lyssna till.
Du verkar onekligen ha haft en långvarig relation till denna teknik,
liknande en annan svensk ljudprofil, som är/var övertygad om sin idé. Hoppas för din skull att det nu kan ge utdelning, i form av ett genombrott. Kanske till audiofilers lycka?
Gratulerar eller tack för en mycket informativ och bra/intressant hemsida.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 19 gäster