Titeln syftar på en kommentar om en bild på min gröna förstärkare som är plåtad vid Vänern med Dalbobergen i bakgrunden.
Några km från Vänerborg, på Dal (i Dalsland) har Naturfrämjandet ( eller vafan de heter) en stuga i något jag tror är en gammal fyr. För en ganska billig peng kan lokalerna hyras.
Jag skulle kunne tänka mig att samla glada raska pöjkar (och flickor) för en musikalisk helg där framemot hösten. Vi i närheten (Vänerborg och Trollhättan) kan ju stå för viss elektronik.
Man kan ju sova över, dricka lättdryck och lyssna på musik, spana ut över Vänerns vatten och njuta av friden.
Kollat med Friluftsfrämjandet: i september drar höstens aktiviteter igång och någon gång i augusti ska stugan/huset målas om.
Lyssnar lite efter nån sorts respons:
a) kan folk tänka sig att komma och spendera en natt på luftmadrass mitt i tomheten men med lite kul hemsnickrad elektronik som stör tystanden?
b) kan folk tänka sig att ta en helg i augusti och omväxlande måla hus, omväxlande ta ett dopp bland Vänernkrokodilerna och omväxlande njuta av Infected Muschroom och Angelo Branduardi.
Två frågetecken, alltså.
Huset hyres för 1000kr/2 dagar. Det finns en storstuga som rymmer 40 pers (trångt) och en källare som kan hyras till (100kr/dag).
Övernattning innebär luftmadrass (SUCK!).
Vi kan säkert förhandla ner hyran om vi erbjuder oss att måla.