Kan jag bli nöjd med Classik?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
poppop

Inläggav poppop » 2004-03-19 19:08

Jag vet att det finns ett linnforum här, men jag vill även ha andras åsikter!
Jag kör nu med Sentec SC9 och Sentec PA9 och är ohyggligt jätteförtjust och glad och nöjd med ljudet, men stereoanläggningen bara växer och växer på både bredden och höjden.
Därför går jag i funderingar på att köpa ETT litet system istället för femhundraelva pryttlar överallt.
Blir det ett totalt nedköp om jag skaffar mig en Linn Classik?

Högtalarna som skall drivas är Dynaudio Contour 1.3 MKII.
Senast redigerad av poppop 2004-03-21 21:44, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
jonte0

Inläggav jonte0 » 2004-03-19 19:25

jag tror att du skulle kunna bli nöjd med en Classic. Den låter öppet och är spelglad.

Försök att få lyssna på den. Jag blev överraskad poitivt av denna produkt. Bra stage ochså !

/j

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2004-03-19 19:29

Kan du tänka dig att göra avkall på lite exakthet och detaljer till förmån för (konstlad) spelglädje, så kan det nog gå.

Möjligtvis kan det bli lite mycket av den varan med de högtalarna som är lite spelglada i sig själv.

Du lär nog inte ha något större problem att sälja Sentec:arna, men lyssna noga innan - de kan bli jobbiga att få tillbaka om du skulle ångra dig sedan.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2004-03-21 17:28

Jag har Classik och är nöjd. Den är ju som sagt liten och smidig och dessutom snygg. Låter trevligt gör den också och jag har inte märkt att det skulle vara någon avsaknad av detaljer eller exakthet. Det man kan klaga på är effekten. Bor du i villa och gillar att spela riktigt högt är det nog inte en Classik du ska ha. För lägenhetsbruk med normalt lätdrivna högtalare funkar det dock utmärkt. PA9 är väl för övrigt inte heller något effektmonster, så om den räcker går det säkert bra med Classiken också. Sentecprylarna lär ju dock vara väldigt bra, så låna hem en Classik och överväg noga om den duger åt dig innan du bestämmer dig.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-03-23 06:54

Självklart, särskilt som referensen tydligen är gamla Sentec-prylar...

Användarvisningsbild
patrikf_inaktiv

Inläggav patrikf_inaktiv » 2004-03-23 07:28

Självklart, särskilt som referensen tydligen är gamla Sentec-prylar...
Ett uttalande byggt på erfarenhet??? :o

Användarvisningsbild
brumel

Inläggav brumel » 2004-03-23 15:12

Classik är trevlig att ha som andrasystem till sovrum etc. Jag tycker väl inte den slår separata enheter av hyfsad kaliber. Om Sentec är det vet jag inte för jag har inte hört dom. Men Classikens svagheter ligger i slutsteget så hänger man på lite kralligare steg går det nog att hänga med seperata system.
Let forever be

Återgå till Generellt om hifi