Nedan saxat citat från Herr PG himself.
'A lot of what we hear on iPods and so on is super-compressed and people have got used to this. For those of us who have really worked hard to get things to sound good and full and rich and build landscapes out of sound, it's very frustrating, so I'm very happy that these Music Club releases are going to be without compression and of superb quality.' - Peter Gabriel
Målsättningen är ju i alla fall på pappret lovvärd och något man hoppas fler bolag följer framöver. Vad tycker ni? Bra eller anu...?
Tycker första EP:n från "Little Axe" var lite so/so rent musikaliskt. Inget fel men inte riktigt min kopp te (läs, för mycket recycling). Skall bränna och lyssna i min anläggning i afton. Kan inte bedöma ljudkvalitén här på jobbet + att jag bara lyssnat en sabbis ännu. Kan växa framåt aftonen
http://www.bowers-wilkins.com/display.aspx?infid=777
EDIT: Flyttade tråden från "Musikstugan" då jag tyckte den platsar bättre här... "ny" idé från stor aktör + förhoppning om fler välljudande alster och att andra bolag får upp ögonen för att det är SLUTKOMPRIMERAT?? EDIT: särskrivning