Moderator: Redaktörer
Conan skrev:Tragiskt som sagt. Tycker faktiskt HiFi-klubben har ett ansvar att inte ta in sådana här uppenbara ormoljepodukter.
Flourpolymer översätts i världen utanför HiFi-klubben med Teflon...

Conan skrev:Flourpolymer översätts i världen utanför HiFi-klubben med Teflon...
rexq skrev:Det här trodde jag inte om Denon. Fy fan vad jag blir äcklad.
muddywaters skrev:Vilken sjuk pryl.
Tycker lite synd om dom som köpt den....
Kaffekoppen skrev:Det här är faktiskt snäppet sämre än konkurrenter som Yamaha, Onkyo, Pioneer för att bara nämna några.
Så i det här fallet är de inte bättre, utan brutalt mycket sämre!
Annars tycker jag att just Denon varit påfallande prisvärda och vettigt konstruerade.
meanmachine skrev:Kaffekoppen skrev:Det här är faktiskt snäppet sämre än konkurrenter som Yamaha, Onkyo, Pioneer för att bara nämna några.
Så i det här fallet är de inte bättre, utan brutalt mycket sämre!
Annars tycker jag att just Denon varit påfallande prisvärda och vettigt konstruerade.
En av få företag som inte fallit offer för kabelhysterin är ju Bang Olufsen.Borde inte de vara värda en eloge?!
[s]Istället för att vara strykpojke på på faktiskt[/s].
Så om de inte vet om det, så gör det inget att de blivit lurade att köpa något för sisådär 250 gånger pengarna som de behövt, med argument som är direkt vilseledande?KarlXII skrev:muddywaters skrev:Vilken sjuk pryl.
Varför det - de lämnar väl tillbaks den om de inte är nöjda?
Kaffekoppen skrev:Hifiklubben gjorde nog mig minst lika besviken.
Conan skrev:Max_Headroom skrev:Öh, nej. Teflon är ett varumärke. PTFE brukar det kallas rent allämnt.
Öh, nej, PTFE är kemiska namnet, Teflon är vad det kallas rent allmänt.
Teflon® är DuPont-koncernens varumärke för polytetrafluoreten (PTFE)...
Alikzus skrev:Conan skrev:Max_Headroom skrev:Öh, nej. Teflon är ett varumärke. PTFE brukar det kallas rent allämnt.
Öh, nej, PTFE är kemiska namnet, Teflon är vad det kallas rent allmänt.Teflon® är DuPont-koncernens varumärke för polytetrafluoreten (PTFE)...
phon skrev:Ja inte fasen har jag teflon i stekpannan, nån jäk..a måtta får det allt vara.![]()
Stekpannor tillverkas lämpligen i gjutjärn, och då allra helst av Skeppshult, och köpes lämpligen på platsen ifråga.![]()
Dom skall vara väl instekta med lämpligt fett och naturligtvis diskar man aldrig en stekpanna.
Kaffekoppen skrev:Så om de inte vet om det, så gör det inget att de blivit lurade att köpa något för sisådär 250 gånger pengarna som de behövt, med argument som är direkt vilseledande?KarlXII skrev:muddywaters skrev:Vilken sjuk pryl.
Köparen är ju garanterat inte en upplyst konsument, utan en ljudintresserad, men tekniskt okunnig person, som utgår från produktinformationen.
Inte lätt att vara konsument inte...
meanmachine skrev:Kaffekoppen skrev:Så om de inte vet om det, så gör det inget att de blivit lurade att köpa något för sisådär 250 gånger pengarna som de behövt, med argument som är direkt vilseledande?KarlXII skrev:muddywaters skrev:Vilken sjuk pryl.
Köparen är ju garanterat inte en upplyst konsument, utan en ljudintresserad, men tekniskt okunnig person, som utgår från produktinformationen.
Inte lätt att vara konsument inte...
Man är ju lurad var man än går som konsument. Ellerhur. Det är den dumma konsumenten som nästa får skylla sig själv. Upplysthet försordar jag före att banna alla företag som bedriver hetsjakt på att få in pengar. Lite överförmynderi att försvara den stackars dumm konsumenten som inte fattar bättre....Typiskt svenskt.
Du köper sprit på bolaget för 260:- för en flaska som kostar typ 3:- att framställa eller en kopp kaffe på 25:- på ett fik som kostar 25:- öre att framställa etc etc. Du handlar ett par eccoskor för 1000:- som har en tillverksningskostnad på 30:-. Ja du fattar.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], JanneX och 26 gäster