portabel spelare som spelar från usb-hd, finns det?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
housemicke

portabel spelare som spelar från usb-hd, finns det?

Inläggav housemicke » 2008-06-30 20:46

undrar om det finns nån bärbar eller iaf mycket portabel spelare som man pluggar in en usb-disk till. sen är det bara att spela upp musiken från hårddisken. en navigeringsknapp, volym, en display och usbingång. finns det nån liknande produkt?
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

nu med adekvat domestisk vokabulär disponibel.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2008-07-01 21:59

det borde finnas tycker jag :o vill ha en sån.
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

/ din rasp i röven

Tekko

Inläggav Tekko » 2008-07-02 17:52

Finns iaf de som spelar upp från usb-sticka.

Erol
inaktiv

Inläggav Erol » 2008-07-02 18:11

Sån söker jag med. Och så vill jag ha HDMI och optisk digital ut. Inte hittat någon än.

Edit:portabel DVD-spelare
Senast redigerad av Erol 2008-07-02 19:49, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
PerStromgren

Re: portabel spelare som spelar från usb-hd, finns det?

Inläggav PerStromgren » 2008-07-02 18:52

housemicke skrev:undrar om det finns nån bärbar eller iaf mycket portabel spelare som man pluggar in en usb-disk till. sen är det bara att spela upp musiken från hårddisken. en navigeringsknapp, volym, en display och usbingång. finns det nån liknande produkt?

Varför vill du inte ha de bägge funktionerna ihopbyggda, som i moderna MP3-spelare?
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Bubben

Inläggav Bubben » 2008-07-02 20:38

housemicke skrev:undrar om det finns nån bärbar eller iaf mycket portabel spelare som man pluggar in en usb-disk till. sen är det bara att spela upp musiken från hårddisken. en navigeringsknapp, volym, en display och usbingång. finns det nån liknande produkt?

PSP?

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2008-07-09 18:26

perstromgren skrev:

Varför vill du inte ha de bägge funktionerna ihopbyggda, som i moderna MP3-spelare?

jag vill ha flera hundra gig med mig portabelt och lätt åtkomligt, vet inte hur många gig man får in i en mp3spelare idag, finns det nån med minst 150 gig?

man kan säga att jag skulle vilja ha en mp3spelare utan minne, med en usbport istället, så jag själv kan bestämma hur mycket jag kan ha med mig.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2008-07-09 18:46

housemicke skrev:
perstromgren skrev:

jag vill ha flera hundra gig med mig portabelt och lätt åtkomligt, vet inte hur många gig man får in i en mp3spelare idag, finns det nån med minst 150 gig?

man kan säga att jag skulle vilja ha en mp3spelare utan minne, med en usbport istället, så jag själv kan bestämma hur mycket jag kan ha med mig.

Jo, jag förstår, men jag kan liksom inte se applikationen. USB-disken är ju inte portabel, varför ska spelaren vara det?
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2008-07-09 19:49

så jag kan koppla in den när jag kommit fram. det är alltså ingen bärbar applikation jag vill ha den till. men den ska vara ultrakompakt.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2008-07-12 14:13

Funkar med vanlig HDD och USB-disk, relativit liten och billig dessutom:

http://pryl.feber.se/art/59778/hrddiskd ... iaspelare/
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
johanu

Inläggav johanu » 2008-07-12 19:46

housemicke skrev:jag vill ha flera hundra gig med mig portabelt och lätt åtkomligt, vet inte hur många gig man får in i en mp3spelare idag, finns det nån med minst 150 gig?
mig.

http://www.apple.com/ipodclassic/ :D

Sämsta egenskapen är väll att den inte spelar flac.

//Johan
Allmänt HiFi-nojjig och nyfiken.

Återgå till Generellt om hifi