Bilder på Ino Audio modeller

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
swek

Bilder på Ino Audio modeller

Inläggav swek » 2004-04-10 22:54

Finns det bilder på Ino Audio's alla modeller någonstans, eller kanske ett urval?

Har Ino Audio kanske en egen hemsida?

Annars kanske ni kan tipsa om/länka till några :roll:

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2004-04-10 22:58

InoAudio har ingen egen hemsida. Och ingen inofficiell heller vad jag vet. Dock finns det lite bilder på min hemsida.

Det finns en del som propagerar för att Öhman ska skaffa sig en hemsida men jag tror att i den turbulenta värld vi lever i att det blir svårt att få Öhman att hörsamma det. :)

Inget är dock omöjligt! :wink:
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
swek

Inläggav swek » 2004-04-10 23:10

Han kan ju alltid anställa någon att bygga en åt honom, någon Ino-fantast gör det säkert billigt/gratis :lol:

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2004-04-11 10:55

Annars kan man ju alltid göra en inofficiell hemsida. :)
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
JockScott

Inläggav JockScott » 2004-04-13 00:07

Jag tror det är lite grejen med Ino, det ska verka lite svåråtkomligt därav locka lyssnare och kunder...konstigt att det varken finns speciellt med bilder att se de olika modellerna eller knappt det går att uppbringa priser på dessa högtalare.

En hemsida skulle klart va på sin plats så man kunde se mer av detta.
--------------------------------------------------

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2004-04-13 00:25

JockScott skrev:Jag tror det är lite grejen med Ino, det ska verka lite svåråtkomligt därav locka lyssnare och kunder...konstigt att det varken finns speciellt med bilder att se de olika modellerna eller knappt det går att uppbringa priser på dessa högtalare.

Ino Audio drivs av en person, som dessutom har ett annat kvalificerat heltidsjobb med tillhörande övertid. Hoppas du nu inser att tid för hemsidor med mera är begränsad 8)
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2004-04-13 00:26

JockScott skrev:Jag tror det är lite grejen med Ino, det ska verka lite svåråtkomligt därav locka lyssnare och kunder...konstigt att det varken finns speciellt med bilder att se de olika modellerna eller knappt det går att uppbringa priser på dessa högtalare.
.

Japp, så är det, fast tvärtom. Svåråtkomligheten beror snarare på att han inte vill ha kunder, iallafall inte vilka som helst. Om man vill ha prislista får man maila honom på inoaudio@hotmail.se . Ibland blir jag inte riktigt klok på Öhman, eftersom det med all sannolikhet finns tillväxtmöjligheter för hans företag. Å andra sidan får man acceptera att det inte är högtalartillverkning och marknasföring som han vill huvudsakligen ägna sig åt här i livet.

/Dahlqvist
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
JockScott

Inläggav JockScott » 2004-04-13 00:39

Morello skrev:

Ino Audio drivs av en person, som dessutom har ett annat kvalificerat heltidsjobb med tillhörande övertid. Hoppas du nu inser att tid för hemsidor med mera är begränsad 8)

Kan man då konstatera att herr Öhman inte är en sk. ormolje försäljare som bara vill få ut en massa pengar från sin hobbyverksamhet?

Det verkar ju som att det finns alla möjligheter att utöka och kanske livnära sig på denna.
--------------------------------------------------

Användarvisningsbild
swek

Inläggav swek » 2004-04-13 01:22

Det jag har undrat över en stund nu är; bygger han allt själv eller har han anställda? Han har ju ett skapligt brett sortiment, inte bara produkter, men även fanerer och lacker etc. Att göra allt sånt själv verkar vansinne, hur hinner han det med ett heltidsjobb isf???

Jävlar i min lilla låda... (piP) :roll:

Tror det blir ett par piP till hösten om fickan tillåter.. Men då måste det bli ett M-audio audiophile firewire också, och till det en dator, och till det en tft och.....

ojjojjojj :( :cry:

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2004-04-13 01:25

Ino anlitar snickare till snickararbete. :D
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Återgå till Generellt om hifi